FAQ en Contact

Veelgestelde vragen aan en contactgegevens van Webshop De Vrolijke Engel.

De meest gestelde vragen hebben we verzameld op deze pagina. Mocht u toch nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op via het contact formulier, via telefoon of e-mail.

1 Contactgegevens
1.1 Hoe neem ik contact met jullie op?

U kunt het contactformulier op deze pagina gebruiken om contact met ons op te nemen of gebruik maken van onderstaande gegevens:

De Vrolijke Engel
Cunerastraat 34
1688 WE  Nibbixwoud
Noord-Holland
Nederland
info @ devrolijkeengel.nl
tel: 0229-504858 
Let op: Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 15.00 uur. Buiten deze tijden vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen via email. Op die manier kunnen we u het snelst helpen bij vragen of problemen.


K.v.K. te Alkmaar: 55558984
BTW-id:  NL002177315B81

Rabobank: (IBAN) NL44 RABO 0351 4436 49 (niet voor normale webshop betalingen)
tnv De Vrolijke Engel te Nibbixwoud
Swift Address/BIC: RABONL2U 

2 Algemeen
2.1 Ik ben niet tevreden, wat nu?

Ok, om heel eerlijk te zijn is dit bij De Vrolijke Engel (gelukkig) níet een veelgestelde vraag...
De reden dat we deze toch als eerste vraag behandelen is omdat tevreden klanten voor ons altijd op nummer 1 staan. Wij zijn ervan overtuigd dat tevreden klanten de belangrijkste basis zijn voor een goede webshop. Een principe dat tegenwoordig helaas niet door iedere webshop wordt begrepen. 
Daarom benadrukken we dat u bij De Vrolijke Engel geen enkel risico loopt en dat wij er (voor zover mogelijk) alles aan doen om u tevreden te maken én te houden, niet alleen voor en tijdens uw bestelling, maar ook daarna. 

De Vrolijke Engel is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur, dit geeft u de zekerheid dat u veilig en verantwoord bij ons winkelt.
Daarnaast hebben wij door de jaren heen een prachtig aantal reviews opgebouwd met een score waar we best wel een beetje trots op zijn. 
Het is goed om met een kritische blik naar een webshop te kijken, want helaas zit er een flink aantal "rotte appels" tussen. Mocht u twijfels hebben dan willen we u graag uitnodigen om een blik te werpen op onze webwinkelkeur reviews. Dit zijn allemaal geverifieerde reviews, wat betekent dat ze geplaatst zijn door échte klanten (dit kunt u zien door de groene teksttoevoeging "geverifieerde klant van De Vrolijke Engel")
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er bij uw bestelling iets mis gaat (een webshop runnen is en blijft mensenwerk) maar in dat geval proberen we dit altijd zo snel mogelijk én zo goed mogelijk in samenspraak met u op te lossen. Iedere situatie is natuurlijk uniek maar het flinke aantal reviews dat onze klanten inmiddels geplaatst hebben, geeft u toch een globaal beeld van hoe anderen onze service ervaren. 
Mocht er voor, tijdens of na uw bestelling "iets" zijn waar u niet tevreden over bent, laat het ons weten! We gaan dan samen met u kijken hoe we dit op kunnen lossen.  


Stel ik ben niet tevreden over een geleverd artikel, wat dan?

Dat is natuurlijk heel vervelend, dus dat willen we graag zo goed mogelijk voor u oplossen!
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u niet tevreden bent met een artikel. In vrijwel alle gevallen kunt u geld terugkrijgen of een vervangend artikel aangeboden krijgen.
U kunt altijd zonder opgave van reden een bestelling annuleren/retourneren. Dat betekent dat u geen reden op hoeft te geven waarom u (een deel van) uw bestelling wilt retourneren. Toch kan het voorkomen dat we in sommige gevallen even bij u zullen navragen waarom u de bestelling wilt terugsturen. Uiteraard bent u niet verplicht om dat aan te geven, maar de reden dat we het misschien vragen is omdat het ons kan helpen om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de omschrijving of productfoto niet duidelijk was waardoor een artikel anders is dan u verwacht had. Dat is voor ons zeer nuttige informatie omdat we in dat geval wellicht de tekst erop kunnen aanpassen zodat volgende klanten een nog beter beeld van het artikel hebben.
Meer informatie over retourneren vindt u verderop op deze pagina onder het hoofdstukje "Retourneren" en in onze Algemene voorwaarden (geen kleine lettertjes).

 

3 Verzenden
3.1 Als ik nu bestel, wanneer heb ik het dan in huis?

Brievenbus bestellingen: op werkdagen vóór 16.00 uur besteld en betaald; dezelfde dag verzonden. 
Pakketpost bestellingen: op werkdagen vóór 19.00 uur besteld en betaald; dezelfde dag verzonden.
Bestellingen die in het weekend geplaatst worden, worden altijd maandag verzonden.
PostNL levert van dinsdag t/m zaterdag. 

Let op
: In de regel geldt dat indien u op werkdagen voor 16.00 uur (brievenpost) of 19.00 uur (pakketpost) bestelt, u de bestelling de volgende dag in huis heeft. Maar aangezien we voor de daadwerkelijke bezorging afhankelijk zijn van derden (de bezorgers van PostNL) kunnen we nooit garandéren dat een bestelling op een bepaalde dag afgeleverd wordt. 
In drukke periodes zoals rond de feestdagen of in de winter bij bijvoorbeeld gladheid kan uw bestelling 1 à 2 dagen vertraging hebben. Deze vertraging ligt bij PostNL, niet bij ons als webshop. Wij kunnen niet aansprakelijk gehouden worden voor vertraging bij PostNL. Wel doen wij er te allen tijde alles aan (voor zover voor ons mogelijk is) om uw bestelling zo snel mogelijk bij u bezorgd te krijgen.  

Zie verder onze pagina Verzenden & retourneren

3.2 Mijn bestelling heeft vertraging, en nu?

Oeps.... niet fijn! 
De Vrolijke Engel doet er alles aan om uw bestelling zo goed en zo snel mogelijk bij u te krijgen. Helaas zijn wij afhankeljik van derden zodra wij uw bestelling afgeven bij PostNL. Vanaf dat moment moeten we het letterlijk "uit handen geven". Lastig... maar helaas hebben we niet de mogelijkheid om alle pakketjes persoonlijk bij iedereen af te leveren (hoe leuk dat ook zou zijn!) 
Helaas komt het in een enkel geval voor dat een pakket of enveloppe ergens in het verzendtraject bij PostNL blijft "hangen". Als dit te lang duurt dan gaan we er natuurlijk voor zorgen dat dit opgelost wordt. 
Dit doen we altijd in samenspraak met de klant. Sommige bestellingen hebben nou eenmaal meer haast dan een andere bestelling. 
PostNL geeft in het algemeen aan binnen 24 uur (afhankelijk van dag en tijdstip) te leveren. Maar als puntje bij paaltje komt hanteren zij een vreemde (voor de meeste mensen onbekende) regel die zegt dat ze "officieel" 30 dagen over een levering mogen doen. Indien na deze 30 dagen een pakket niet geleverd is is het volgens hun normen "zoek" geraakt en wordt een levering vergoed. 
Wij bij De Vrolijke Engel vinden dit (waarschijnlijk net als u) een onacceptabele regeling. 30 Dagen op een bestelling wachten? Nee, belachelijk! Natuurlijk kan er wel eens vertraging zijn, daar ontkomt geen enkele webshop aan, maar wij zullen nooit van onze klanten verwachten dat zij 30 dagen op hun bestelling wachten. 
Daarom versturen wij indien u dat wilt uw bestelling na 4 werkdagen vertraging op onze kosten opnieuw op. 
U dient er wel zorg voor te dragen dat indien u het andere pakket alsnog ontvangt, deze bij ons retour komt. Dit kan eenvoudig door het pakket aan de deur te weigeren, of niet op te halen op het postkantoor. 
Mocht u om wat voor reden dan ook uw bestelling eerder opgestuurd willen hebben (dus binnen 4 werkdagen vertraging) dan is dat (in samenspraak met ons) mogelijk, maar dan zijn de kosten voor het opnieuw opsturen voor u. Dit omdat u er feitelijk voor kiest om het pakket opnieuw te "bestellen" waar voor ons als webshop extra kosten aan zitten. 
Natuurlijk wilt u uw bestelling zo snel mogelijk in huis hebben, maar het kan zijn dat uw bestelling niet heel veel haast heeft en u nog wel een paar dagen kunt wachten. Dat een bestelling daadwerkelijk "kwijt" raakt komt (even afkloppen) bij ons eigenlijk niet voor. Dus de kans is groot dat als u het net even 1 of 2 dagen extra geeft, de bestelling toch ineens "boven water" komt. 

 

3.3 Hoeveel verzendkosten worden er berekend?

We hebben een aparte pagina Verzenden & retourneren gemaakt met alle relevante informatie.

 

 

3.4 Doen jullie ook aan "vandaag besteld, vanavond in huis"?

Ja! De Vrolijke Engel biedt Same Day Delivery (SDD) aan. Indien u op werkdagen vóór 11.30 uur bestelt, kunt u ervoor kiezen om het vanavond al in huis te hebben! Handig voor last-minute aankopen! 
Let op: Indien u deze optie ná 11.30 uur gebruikt, zal uw bestelling gewoon de volgende (werk)dag geleverd worden. SDD geldt echt alleen indien u voor 11.30 uur bestelt en betaalt. 

Er is een uitzondering op SDD:
Sommige artikelen in ons assortiment hebben een artikelnummer dat eindigt op -DVE. Deze artikelen kunnen niet met SDD verzonden worden, tenzij ze gecombineerd worden met artikelen die niet op -DVE eindigen.

4 Retourneren
4.1 Ik wil het artikel graag terugsturen, waar moet ik rekening mee houden?

U heeft altijd officieel het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren/retourneren.
Bij De Vrolijke Engel geven we u graag wat meer bedenktijd, bij ons mag u uw bestelling altijd binnen 100 dagen  annuleren/retourneren. Zo zorgen wij er voor dat u echt tevreden bent en achteraf geen spijt heeft van uw aankoop. Een tevreden klant is bij ons belangrijker dan een betalende klant.
Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen om uw product daadwerkelijk retour te sturen.
Stuurt u uw volledige bestelling terug, dan krijgt u het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Stuurt u een deel van uw bestelling terug dan krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd.
De kosten voor het retour sturen van een (gedeeltelijke) bestelling zijn voor de klant.
Uitzondering: Indien u door onze fout een verkeerd of beschadigd artikel geleverd hebt gekregen, zijn de retourkosten uiteraard voor ons. 

Let op: het risico van het versturen van uw bestelling van onze webshop naar u toe ligt altijd bij De Vrolijke Engel. Dat betekent dat De Vrolijke Engel er zorg voor moet dragen dat uw bestelling bij u aankomt. Bij geen levering of beschadiging (door een fout van PostNL) zijn wij verantwoordelijk dat uw bestelling alsnog in goede staat bij u bezorgd wordt. Dat is het voordeel voor u van het bestellen bij een webshop die aangesloten is bij een keurmerk.
Echter, het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant. Dat betekent dat wij als webshop niet verantwoordelijk zijn bij beschadiging of verlies van uw retourpakket tijdens het transport terug naar ons. 
Tip: Retourneert u een pakket en wilt u er zeker van zijn dat het vergoed wordt? Kies dan bijvoorbeeld voor verzekerd verzenden. Dit kost (afhankelijk van het retourpakket) ca. €0,60 - €1,50 extra, maar daarmee heeft u extra zekerheid!


Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier op deze pagina, of ons eenvoudigweg even een mailtje sturen.
U kunt desgewenst ook gebruik maken van het standaardformulier voor herroeping. Deze wordt meegestuurd met elke bestelling en kan ook gevonden worden op onze pagina Herroepingsrecht. Echter merken we dat veel klanten er liever voor kiezen om ons te mailen, dit is bij ons geen probleem! 

Zodra het retourpakket in goede orde door ons ontvangen is zullen wij het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten.
Let op: 14 dagen is een officiele richtlijn, maar bij De Vrolijke Engel hoeft u niet zo lang te wachten! Wij storten het bedrag doorgaans binnen 1 à 2 dagen terug op uw rekening. Vervolgens heeft u het bedrag 1 à 2 dagen later al terug op de rekening. Wel zo eerlijk en prettig! 

5 Betaling
5.1 Welke betaalmethoden zijn er bij De Vrolijke Engel?

We proberen zoveel mogelijk betaalopties beschikbaar te stellen voor onze klanten. 
Op dit moment zijn de volgende opties beschikbaar:
iDeal,  bank overschrijving, Creditcard, PayPal, Billink (achteraf betalen) en voor België nog Mr Cash, KBC en Belfius. 
We denken hiermee het overgrote deel van onze klanten goede mogelijkheden te kunnen bieden.
Zie ook onze pagina Betaalmethoden.

5.2 Kan ik een betaling doen als ik niet beschik over internetbankieren?

Ook als u niet beschikt over internetbankieren kunt u bestellen en betalen via het normale bestelproces in de webshop via de keuze Bankoverschrijving.
U krijgt in dat geval een betalingskenmerk (via betaalprovider Multisafepay) dat u in kunt vullen op het overschrijfformulier.

Mocht u er alsnog niet uitkomen, neemt u dan even contact met ons op. We kunnen eventueel een bestelling handmatig aanmaken, waarbij u van ons de betaalgegevens toegestuurd krijgt.

5.3 Moet ik voor sommige betaalmethoden extra betalen?
U betaalt bij ons alleen nog voor PayPal extra kosten, de overige betaalmethoden zijn gratis te gebruiken. De kosten voor PayPal zijn 0,35 cent + 3,4 procent van het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten). Dit zijn de daadwerkelijke kosten die wij per bestelling moeten betalen aan Paypal. Wij verdienen hier dus niet aan. 
Als u voor PayPal kiest, kunt u gebruik maken van de Kopersbescherming van PayPal. Klik voor meer informatie op de volgende link: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
 
6 Cadeauservice
6.1 Kan ik een bestelling ook in laten pakken? En dan heel misschien ook nog een kaartje erbij?

Ja en ja! 
De Vrolijke Engel heeft een zeer uitgebreide inpakservice! We pakken de artikelen graag mooi voor u in.
Natuurlijk is geen één cadeautje hetzelfde en kunnen er verschillende redenen voor een cadeauverpakking zijn: verjaardag, voor een geboorte, maar ook bijvoorbeeld voor een troostgeschenk(je) bij een overlijden. We snappen dat een cadeautje in dat laatste geval natuurlijk op een andere (meer gepaste) manier ingepakt moet worden dan bijvoorbeeld voor een verjaardag. Daarom bieden we u diverse opties om uw cadeau in te laten pakken. We hebben diverse soorten inpakpapier die u kunt kiezen, en u kunt zelfs de gelegenheid aangeven (verjaardag, geboorte, troost/herdenking, etc) Aan de hand van uw keuze pakken we het cadeau in met het juiste papier, gepaste linten/decoraties, etc. Zo weet u altijd dat het cadeau op de best mogelijke manier voor u ingepakt wordt! 

Het is daarnaast ook mogelijk om een handgeschreven kaartje met uw eigen tekst erbij te laten voegen. Bijvoorbeeld omdat het rechtstreeks naar de ontvang(st)er verstuurd moet worden, of omdat u het prettig vindt als het cadeau helemaal kant-en-klaar is en u er niet zelf nog iets aan hoeft te doen. 
U kunt dan kiezen voor de optie "persoonlijk tekstkaartje". 
Belangrijk: in het tekstvak van het tekstkaartje staat "geen emoticons gebruiken". Dit komt omdat het het systeem dat voor het tekstkaartje gebruikt wordt emoticons niet herkent. Gebruikt u een emoticon in uw tekst (bijvoorbeeld een hartje, duimpje, etc) dan wordt de tekst vanaf de emoticon niet weergegeven. Alle tekst na de emoticon valt dus weg en zal niet op het tekstkaartje komen. Dat is vervelend, want een halve tekst is natuurlijk niet waar u voor betaalt. We vragen u hier dus rekening mee te houden. Indien er wel een emoticon gebruikt wordt is De Vrolijke Engel niet verantwoordelijk voor een incorrecte tekst op het kaartje. 

Let op: niet alle artikelen hebben de optie voor cadeauverpakking. Dit zijn voornamelijk kleine artikelen zoals muntjes, sleutelhangers, magneetjes, etc. Deze artikelen zijn gewoonweg te klein om mooi ingepakt te worden met cadeaupapier. Deze kleine artikelen worden standaard al door ons ingepakt in leuke gekleurde organza zakjes. Gratis! Een extraatje van De Vrolijke Engel. 

 

6.2 Kan ik het ook bij iemand anders laten bezorgen?

Uiteraard! Het is altijd mogelijk om uw bestelling bij iemand anders af te laten leveren.
U kunt dan uw eigen adres opgeven als factuuradres en het adres van de ontvang(st)er als leveradres opgeven. 

 

6.3 Ik wil niet dat de ontvanger een factuur krijgt!

Vanzelfsprekend! Dat zou niet leuk zijn.
U hoeft zich bij ons geen zorgen te maken dat de ontvang(st)er een factuur ontvangt, want die sturen wij nooit mee met een bestelling. Een cadeautje krijgen is leuk, maar te horen krijgen wat het gekost heeft natuurlijk niet.  Facturen sturen wij daarom altijd enkel via e-mail naar degene die de bestelling plaatst. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over pijnlijke situaties. Wij zorgen ervoor dat een cadeautje ook echt een cadeautje blíjft! 

 

 

7 E-mail notificaties
7.1 Krijg ik een bevestiging als ik een bestelling geplaatst heb?

U wordt door ons via verschillende e-mails op de hoogte gehouden van het bestel- en verwerkingsproces:
- Na bestellen krijgt u meteen een bevestiging van de bestelling, u kunt dan controleren of u geen vergissing heeft gemaakt tijdens de bestelling. Als u deze mail niet ontvangt, contoleer dan eerst of de orderbevestiging in uw spam map terecht is gekomen en neem contact met ons op als u hem echt niet ontvangen heeft.
- Als u betaald heeft, krijgt u een betaalbevestiging
- Als u voor Billink gekozen heeft (achteraf betalen), krijgt u na ongeveer drie dagen een e-mail van Billink met de betaalgegevens. Maakt u het geld bij keuze voor Billink alstublieft niet over op de rekening van De Vrolijk Engel maar op de rekening die u via de e-mail van Billink doorkrijgt. Vergeet hierbij niet het betaalkenmerk in te vullen.
- Als uw bestelling via pakketpost verstuurd wordt, krijgt u op het moment dat wij uw pakket ingepakt hebben een Track & Trace code toegestuurd waarmee u de verzending kunt volgen. Deze code wordt actief vanaf het moment dat het pakket is aangeboden bij PostNL. 

7.2 Krijg ik nog meer e-mails van jullie?

- Het is mogelijk dat wij vragen hebben betreffende de bestelling of dat een artikel (bijvoorbeeld doordat we een beschadiging ontdekken) onverhoopt niet geleverd kan worden. In dat geval zullen we contact opnemen via e-mail of telefoon.
- Indien u contact gegevens heeft ingevuld maar uiteindelijk de bestelling niet afrondt, krijgt u een automatische mail om u er aan te herinneren dat u de bestelling niet heeft afgerond. Het is uiteraard mogelijk dat u bewust niet verder bent gegaan maar vaak worden klanten afgeleid tijdens de bestelling en vergeten de bestelling af te ronden.
- Omdat we graag willen weten wat onze klanten vinden van onze website en onze artikelen en omdat we potentiële klanten zo goed mogelijk willen informeren, krijgt u twee e-mails met het verzoek ons en onze artikelen te beoordelen. Als eerste krijg u een mail van Shappz om het artikel dat u gekocht heeft te beoordelen. Enkele dagen later krijgt u een mail van Webwinkelkeur om onze webshop als geheel te beoordelen. Zowel productreviews als beoordelingen voor de webshop als geheel zijn zeer waardevol. Uiteraard bent u niet verplicht om deze beoordelingen daadwerkelijk te doen maar u helpt ons en onze klanten er zeer mee.
- Indien u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief, krijgt u een e-mail om te bevestigen dat u inderdaad een verzoek voor aanmelding heeft gedaan en om u e-mail adres te controleren.
- Indien u zich registreert voor een account, krijgt u ook hier een bevestiging van. Klik hier voor de voordelen van registeren.

 

U koopt momenteel artikelen voor lijstje '' Stop aankopen voor dit lijstje
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »