FAQ en Contact

Veelgestelde vragen en contactgegevens

De meest gestelde vragen hebben we verzameld op deze pagina. Mocht u toch nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op via het contact formulier, via telefoon, e-mail of whatsapp (nieuw)

Tip:
Vindt u het lastig om online te bestellen? Komt u ergens niet uit, heeft u vragen of vindt u het gewoon prettig om te weten bij wie u bestelt? U kunt altijd even mailen of bellen! Heeft u een korte vraag maar belt u liever niet? Stuur ons dan even een appje. 
Wij helpen u heel graag verder als u ergens niet uitkomt. 
Wij vinden het erg belangrijk dat iedereen een prettige winkelervaring bij ons heeft, ook als iemand wat minder ervaring heeft met online bestellen. We zorgen er graag voor dat iedereen veilig, prettig en eenvoudig bij ons kan winkelen. Aarzel dus niet om even te bellen of een mailtje te sturen indien u daar prijs op stelt.
Onze contact gegevens vindt u hieronder. 

1 Contactgegevens
1.1 Hoe neem ik contact met jullie op?

U kunt het contactformulier op deze pagina gebruiken om contact met ons op te nemen of gebruik maken van onderstaande gegevens:

De Vrolijke Engel
Cunerastraat 34
1688 WE  Nibbixwoud
Noord-Holland
Nederland
info @ devrolijkeengel.nl
tel: 0229-504858
Let op: omdat we deze webshop vanuit huis runnen hebben we geen 'vaste openingstijden' en kunt u de hele dag door bellen. Daardoor kan het helaas ook wel eens voorkomen dat we de telefoon niet op kunnen nemen (omdat we niet thuis zijn, privé bezig zijn, afspraken hebben, etc) In dat geval kunt u het later nog eens proberen, maar heeft u een dringende vraag dan kunt u het best even contact opnemen via email of whatsapp, want op die manier kunnen we het snelst reageren bij vragen of problemen. 

Nieuw: wilt u snel antwoord op een korte vraag maar belt u liever niet? Stuur ons een appje!
Dit kan op nummer: 06-51599146 of Klik hier om een whatsapp berichtje te sturen 



K.v.K. te Alkmaar: 55558984
BTW-id:  NL002177315B81

Rabobank: (IBAN) NL44 RABO 0351 4436 49 (niet voor normale webshop betalingen)
tnv De Vrolijke Engel te Nibbixwoud
Swift Address/BIC: RABONL2U 

2 Algemeen
2.1 Ik ben niet tevreden, wat nu?


Ok, om heel eerlijk te zijn is dit bij De Vrolijke Engel gelukkig níet een veelgestelde vraag...
De reden dat we deze toch als eerste vraag behandelen is omdat tevreden klanten voor ons altijd op nummer 1 staan. Wij zijn ervan overtuigd dat tevreden klanten de belangrijkste basis zijn voor een goede webshop. Een principe dat tegenwoordig helaas niet door iedere webshop wordt begrepen. 
Daarom benadrukken we dat u bij De Vrolijke Engel geen enkel risico loopt en dat wij er (voor zover mogelijk) alles aan doen om u tevreden te maken én te houden, niet alleen voor en tijdens uw bestelling, maar ook daarna. 

De Vrolijke Engel is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur, dit geeft u de zekerheid dat u veilig en verantwoord bij ons winkelt.
Daarnaast hebben wij door de jaren heen een prachtig aantal reviews opgebouwd met een score waar we best wel een beetje trots op zijn
Het is goed om met een kritische blik naar een webshop te kijken, want helaas zit er een flink aantal "rotte appels" tussen. Mocht u twijfels hebben dan willen we u graag uitnodigen om een blik te werpen op onze webwinkelkeur reviews. Dit zijn allemaal geverifieerde reviews, wat betekent dat ze geplaatst zijn door échte klanten (dit kunt u zien door de groene teksttoevoeging "geverifieerde klant van De Vrolijke Engel")
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er bij uw bestelling iets mis gaat (een webshop runnen is en blijft mensenwerk) maar in dat geval proberen we dit altijd zo snel mogelijk én zo goed mogelijk in samenspraak met u op te lossen. Iedere situatie is natuurlijk uniek maar het flinke aantal reviews dat onze klanten inmiddels geplaatst hebben, geeft u toch een globaal beeld van hoe anderen onze service ervaren. 
Mocht er voor, tijdens of na uw bestelling "iets" zijn waar u niet tevreden over bent, laat het ons weten! We gaan dan samen met u kijken hoe we dit op kunnen lossen.  


Stel ik ben niet tevreden over een geleverd artikel, wat dan?

Dat is natuurlijk heel vervelend, dus dat willen we graag zo goed mogelijk voor u oplossen.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u niet tevreden bent met een artikel. In vrijwel alle gevallen kunt u geld terugkrijgen of een vervangend artikel aangeboden krijgen.
Waar de meeste webshops een termijn van 30 dagen hanteren, kunt u bij De Vrolijke Engel tot maar liefst 100 dagen na ontvangst van uw bestelling deze ruilen of retourneren. Meer informatie over retourneren vindt u onder kopje 4 - retourneren. 
U kunt altijd zonder opgave van reden een bestelling annuleren/retourneren. Dat betekent dat u geen reden op hoeft te geven waarom u (een deel van) uw bestelling wilt retourneren. Toch kan het voorkomen dat we in sommige gevallen even bij u zullen navragen waarom u de bestelling wilt terugsturen. Uiteraard bent u niet verplicht om dat aan te geven, maar de reden dat we het misschien vragen is omdat het ons kan helpen om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de omschrijving of productfoto niet duidelijk was waardoor een artikel anders is dan u verwacht had. Dat is voor ons zeer nuttige informatie omdat we in dat geval wellicht de tekst erop kunnen aanpassen zodat volgende klanten een nog beter beeld van het artikel hebben.
Meer informatie over retourneren vindt u verderop op deze pagina onder het hoofdstukje "Retourneren" en in onze Algemene voorwaarden (geen kleine lettertjes).



Jullie zijn niet de enige spirituele webshop online. Waarom zou ik eigenlijk bij jullie bestellen?

 

Kijk, dát is nog eens een goede vraag, die we heel graag voor jullie beantwoorden. Maar deze pagina zou te lang worden als we dat hier allemaal uit moeten leggen. Daarom hebben we een aparte pagina gemaakt waarin we 10 (en stiekem nog een paar extra) redenen geven waarom u veilig en prettig winkelt bij De Vrolijke Engel.
Lees hier 10 redenen om bij De Vrolijke Engel te winkelen! (opent in een nieuw venster)

3 Verzenden
3.1 Een artikel uit mijn bestelling is beschadigd geleverd

Ondanks het feit dat we uw bestelling zo zorgvuldig mogelijk inpakken, kan het voorkomen dat een artikel tijdens het vervoer beschadigd raakt. Dat is natuurlijk heel vervelend en dat gaan we uiteraard voor u oplossen. 
Op onze verzendpagina leest u wat u moet doen als er iets beschadigd binnen gekomen is.

 

 

3.2 Als ik nu bestel, wanneer heb ik het dan in huis?

We hebben een aparte pagina Verzenden en retourneren met alle informatie over levertijden, verzendmogelijkheden, retourneren, etc.

 

 

3.3 Mijn bestelling heeft vertraging, en nu?


Oeps.... niet fijn! 
De Vrolijke Engel doet er alles aan om uw bestelling zo goed en zo snel mogelijk bij u te krijgen. Helaas zijn wij afhankelijk van derden zodra wij uw bestelling afgeven bij PostNL. Vanaf dat moment moeten we het letterlijk "uit handen geven". Lastig... maar helaas hebben we niet de mogelijkheid om alle pakketjes persoonlijk bij iedereen af te leveren (hoe leuk dat ook zou zijn!) 
Helaas komt het in een enkel geval voor dat een pakket of enveloppe ergens in het verzendtraject bij PostNL blijft "hangen". Als dit te lang duurt dan gaan we er natuurlijk voor zorgen dat dit opgelost wordt. 
Dit doen we altijd in samenspraak met de klant. Sommige bestellingen hebben nou eenmaal meer haast dan een andere bestelling. 

PostNL geeft in het algemeen aan binnen 24 uur (afhankelijk van dag en tijdstip) te leveren. Maar als puntje bij paaltje komt hanteren zij een vreemde (en voor de meeste mensen onbekende) regel die zegt dat ze "officieel" 30 dagen over een levering mogen doen. Indien na deze 30 dagen een pakket niet geleverd is is het volgens hun normen "zoek" geraakt en wordt een levering vergoed. 

Wij bij De Vrolijke Engel vinden dit (waarschijnlijk net als u) een onacceptabele regeling. Want hee, 30 dagen op een bestelling wachten? Nee, belachelijk! Natuurlijk kan er wel eens vertraging zijn, daar ontkomt geen enkele webshop aan, maar wij zullen nooit van onze klanten verwachten dat zij 30 dagen op hun bestelling wachten. 
Daarom versturen wij indien u dat wilt uw bestelling na 7 werkdagen vertraging op onze kosten opnieuw op. 
U dient er wel zorg voor te dragen dat indien u het andere pakket alsnog ontvangt, deze bij ons retour komt. Dit kan eenvoudig door het pakket aan de deur te weigeren, of niet op te halen op het postkantoor. 

Mocht u om wat voor reden dan ook uw bestelling eerder opgestuurd willen hebben (dus binnen 7 werkdagen vertraging) dan is dat mogelijk, maar dan zijn de kosten voor het opnieuw opsturen voor u. Dit omdat u er feitelijk voor kiest om het pakket opnieuw te "bestellen" waar voor ons als webshop extra kosten aan zitten. 
Natuurlijk wilt u uw bestelling zo snel mogelijk in huis hebben, maar het kan zijn dat uw bestelling niet heel veel haast heeft en u nog wel een paar dagen kunt wachten. Dat een bestelling daadwerkelijk "kwijt" raakt komt (even afkloppen) bij ons eigenlijk niet voor. Dus de kans is groot dat als u het net even 1 of 2 dagen extra geeft, de bestelling toch ineens "boven water" komt. 

Let op: In december sturen we pakketten die vertraging hebben niet opnieuw op! 
De reden dat pakketten vertraging hebben is omdat er een enorme hoeveelheid pakketten in korte tijd verwerkt moet worden. Als alle pakketten die vertraging hebben (en dan gaat het natuurlijk niet om 1 of 2 of 20 maar letterlijk om duizenden pakketten) opnieuw verstuurd worden dan geeft dat enkel nóg meer druk op het verzendnetwerk. Daarom versturen wij in december pakketten die vertraging hebben niet opnieuw op, dat maakt het probleem namelijk alleen maar erger. Pakketten die vertraging hebben zijn namelijk niet 'kwijt' maar worden enkel later bezorgd. Is een pakket te laat en wilt u de bestelling liever niet meer ontvangen, dan kunt u het pakket zodra het alsnog bezorgd wordt aan de deur weigeren. Op die manier wordt het direct naar ons retour gestuurd. Zodra wij het pakket retour hebben krijgt u het volledige aankoopbedrag (dus ook de verzendkosten die u betaald heeft) teruggestort op uw rekening. Let er op dat u in dit geval het pakket NIET aanneemt aan de deur, maar aan de deur weigert. Dit is belangrijk, want neemt u het pakket aan, dan zijn de verzendkosten om het pakket naar ons retour te krijgen helaas voor de klant. Weigert u het pakket aan de deur, dan wordt het kosteloos retour gestuurd.



 

3.4 Hoeveel verzendkosten worden er berekend?


We hebben een aparte pagina Verzenden & retourneren gemaakt met alle relevante informatie.

4 Retourneren
4.1 Ik wil het artikel graag terugsturen, waar moet ik rekening mee houden?


Officieel heeft u altijd het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren/retourneren. Maar bij De Vrolijke Engel gaan we graag een stapje verder: 
Bij ons mag u uw bestelling altijd binnen 100 dagen annuleren/retourneren. Zo zorgen wij er voor dat u echt tevreden bent en achteraf geen spijt heeft van uw aankoop. Een tevreden klant is bij ons belangrijker dan een betalende klant.

Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen om uw product daadwerkelijk retour te sturen.
Stuurt u uw volledige bestelling terug, dan krijgt u het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Stuurt u een deel van uw bestelling terug dan krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd.
De kosten voor het retour sturen van een (gedeeltelijke) bestelling zijn voor de klant.
Uitzondering: Indien u door onze fout een verkeerd of beschadigd artikel geleverd hebt gekregen, zijn de retourkosten uiteraard voor ons. 

Let op: het risico van het versturen van uw bestelling van onze webshop naar u toe ligt altijd bij De Vrolijke Engel. Dat betekent dat De Vrolijke Engel er zorg voor moet dragen dat uw bestelling bij u aankomt. Bij geen levering of beschadiging (door een fout van PostNL) zijn wij verantwoordelijk dat uw bestelling alsnog in goede staat bij u bezorgd wordt. Dat is het voordeel voor u van het bestellen bij een webshop die aangesloten is bij een keurmerk.
Echter, het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant. Dat betekent dat wij als webshop niet verantwoordelijk zijn bij beschadiging of verlies van uw retourpakket tijdens het transport terug naar ons. 

Tip: Retourneert u een pakket en wilt u er zeker van zijn dat het vergoed wordt? Kies dan bijvoorbeeld voor verzekerd verzenden. Dit kost een klein beetje extra, maar daarmee heeft u gegarandeerd zekerheid!


Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier op deze pagina, of ons eenvoudigweg even een mailtje sturen.
U kunt desgewenst ook gebruik maken van het standaardformulier voor herroeping. Deze wordt meegestuurd met elke bestelling en kan ook gevonden worden op onze pagina Herroepingsrecht. Echter merken we dat veel klanten er liever voor kiezen om ons te mailen, dit is bij ons geen probleem! 

Zodra het retourpakket in goede orde door ons ontvangen is zullen wij het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten.
Let op: 14 dagen is een officiele richtlijn, maar bij De Vrolijke Engel hoeft u niet zo lang te wachten! Wij storten het bedrag doorgaans binnen 1 à 2 dagen terug op uw rekening. Vervolgens heeft u het bedrag 1 à 2 dagen later al terug op de rekening. Wel zo eerlijk en prettig! 

5 Betaling
5.1 Welke betaalmethoden zijn er bij De Vrolijke Engel?


We proberen zoveel mogelijk betaalopties beschikbaar te stellen voor onze klanten. 
Op dit moment zijn de volgende opties beschikbaar:
Binnen Nederland: iDeal, bank overschrijving, Creditcard, PayPal, Billink (achteraf betalen) en in3 (in 3 termijnen betalen) 
Vanuit België nog Mr Cash, KBC en Belfius. 
Daarnaast is contant betalen mogelijk indien u voor de optie afhalen in Nibbixwoud kiest.
We denken hiermee het overgrote deel van onze klanten goede mogelijkheden te kunnen bieden. 

Zie ook onze pagina Betaalmethoden.

 

5.2 Kan ik een betaling doen als ik niet beschik over internetbankieren?


Uiteraard! Ook als u niet beschikt over internetbankieren kunt u bestellen en betalen via het normale bestelproces in de webshop via de keuze Bankoverschrijving.
U krijgt in dat geval een betalingskenmerk (via betaalprovider Multisafepay) dat u in kunt vullen op het overschrijf formulier.

Mocht u er alsnog niet uitkomen, neemt u dan even contact met ons op. We kunnen eventueel een bestelling handmatig aanmaken, waarbij u van ons de betaalgegevens toegestuurd krijgt.

 

5.3 Moet ik voor sommige betaalmethoden extra betalen?

U betaalt bij ons alleen nog voor PayPal extra kosten, de overige betaalmethoden zijn gratis te gebruiken. De kosten voor PayPal zijn 35 cent + 3,4% van het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten).
Dit zijn de daadwerkelijke kosten die wij per bestelling moeten betalen aan Paypal. Wij verdienen hier dus niet aan. 

Als u voor betaling via PayPal kiest, kunt u gratis gebruik maken van de Kopersbescherming van PayPal. U kunt uw bestelling dan kosteloos retourneren! U krijgt de gemaakte retourkosten achteraf van Paypal terug. Klik voor meer informatie op de volgende link: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns (de link opent in een nieuw venster)
6 Cadeauservice
6.1 Kan ik een bestelling ook in laten pakken? En dan heel misschien ook nog een kaartje erbij?


Ja en ja! 
De Vrolijke Engel heeft een zeer uitgebreide inpakservice! We pakken de artikelen graag mooi voor u in.
U kunt uw cadeautje precies zo in laten pakken als u het zelf wilt. Ook heeft u de mogelijkheid om een eigen tekstkaartje bij te voegen. 
U leest hier alles over op onze cadeau inpakservice pagina (opent in een nieuw venster)


Let op: niet alle artikelen hebben de optie voor cadeauverpakking. Dit zijn voornamelijk kleine artikelen zoals muntjes, sleutelhangers, magneetjes, etc. Deze artikelen zijn gewoonweg te klein om mooi ingepakt te worden met cadeaupapier. Deze kleine artikelen worden standaard al door ons ingepakt in leuke gekleurde organza zakjes. Gratis! Een extraatje van De Vrolijke Engel. 

 

Bent u benieuwd wat er allemaal mogelijk is? Neem dan echt even een kijkje op onze cadeau inpakservice pagina.
En heeft u wellicht extra of afwijkende wensen? Neem gewoon even contact met ons op. U zult verbaasd staan wat er bij ons mogelijk is. Meer dan eens overtreffen we de verwachting van een klant.
En soms, heel soms.... overtreffen we zelfs een klein beetje die van onszelf..... ;-)

 

6.2 Kan ik het ook bij iemand anders laten bezorgen?


Uiteraard! Het is altijd mogelijk om uw bestelling bij iemand anders af te laten leveren.
U kunt dan uw eigen adres opgeven als factuuradres en het adres van de ontvang(st)er als leveradres opgeven. 
Let op: Facturen worden bij ons nooit meegestuurd met een bestelling! Deze worden alleen digitaal verstuurd naar degene die de bestelling plaatst. U hoeft dus niet bang te zijn dat de ontvang(st)er een factuur ontvangt.

 

Maar het is wel jammer dat ik het ingepakte cadeau niet zie als ik het rechtstreeks naar iemand anders laat sturen! 
Dat zou inderdaad jammer zijn. Maar De Vrolijke Engel zou De Vrolijke Engel niet zijn als we daar geen oplossing voor bedacht zouden hebben. Geloof het of niet, maar we mailen zelfs een fotootje van het ingepakte cadeautje (eventueel met tekstkaartje erbij indien van toepassing) naar u toe voordat het op de post gaat! Zo kunt u precies zien hoe het hier de deur uitgaat en hoe het bij de ontvang(st)er(s) aankomt. Wel zo leuk, zeker omdat u ervoor betaald heeft. En zeker bij "gevoelige" cadeautjes zoals een cadeautje bij overlijden of herdenking is het gewoon prettig voor u als u ziet hoe het bij iemand bezorgd wordt. 
En dát is net dat stapje dat wij verder gaan.... 
Hier leest u precies hoe wij ervoor zorgen dat u tóch kunt zien hoe uw cadeautje eruit ziet

 

6.3 Ik wil niet dat de ontvanger een factuur krijgt!


Vanzelfsprekend! Dat zou niet leuk zijn.
U hoeft zich bij ons geen zorgen te maken dat de ontvang(st)er een factuur ontvangt, want die sturen wij nooit mee met een bestelling. Een cadeautje krijgen is leuk, maar te horen (lezen) krijgen wat het gekost heeft natuurlijk niet.  Facturen sturen wij daarom altijd enkel via e-mail naar degene die de bestelling plaatst. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over pijnlijke situaties. Wij zorgen ervoor dat een cadeautje ook echt een cadeautje blíjft! 

 

 

7 E-mail notificaties
7.1 Krijg ik een bevestiging als ik een bestelling geplaatst heb?


U wordt door ons via verschillende e-mails op de hoogte gehouden van het bestel- en verwerkingsproces:


* Na het bestellen krijgt u meteen een bevestiging van de bestelling, u kunt dan controleren of u geen vergissing heeft gemaakt tijdens de bestelling. Als u deze mail niet ontvangt, contoleer dan eerst of de orderbevestiging in uw spam map terecht is gekomen en neem contact met ons op als u hem echt niet ontvangen heeft. Let er op dat u uw emailadres goed invult tijdens het bestellen, indien er een fout(je) in het emailadres staat ontvangt u geen orderbevestiging van het systeem, maar ontvangt u bijvoorbeeld ook geen mail met track&trace code, etc.

* Als u betaald heeft, krijgt u een betaalbevestiging.

* Als u voor achteraf betalen via Billink gekozen heeft, krijgt u na enkele dagen een e-mail van Billink met de betaalgegevens. Maakt u het geld bij keuze voor Billink alstublieft niet over op de rekening van De Vrolijke Engel maar op de rekening die u via de e-mail van Billink doorkrijgt. Vergeet hierbij niet het betaalkenmerk in te vullen. Indien u dit niet doet, wordt de betaling door Billink niet herkend en ontvangt u betaalherinneringen.

* Als uw bestelling via pakketpost verstuurd wordt, krijgt u op het moment dat wij uw pakket ingepakt hebben een track&trace code toegestuurd waarmee u de verzending kunt volgen. Deze code wordt actief vanaf het moment dat het pakket is aangeboden bij PostNL. 

 

7.2 Krijg ik nog meer e-mails van jullie?

 

*  Het is mogelijk dat wij vragen hebben betreffende de bestelling of dat een artikel (bijvoorbeeld doordat we een beschadiging ontdekken) onverhoopt niet geleverd kan worden. In dat geval zullen we contact opnemen via e-mail of telefoon.

* Indien u contact gegevens heeft ingevuld maar uiteindelijk de bestelling niet afrondt, krijgt u een automatische mail om u er aan te herinneren dat u de bestelling niet heeft afgerond. Het is uiteraard mogelijk dat u bewust niet verder bent gegaan maar vaak worden klanten afgeleid tijdens de bestelling en vergeten de bestelling af te ronden.

* Omdat we graag willen weten wat onze klanten vinden van onze website en onze artikelen en omdat we potentiële klanten zo goed mogelijk willen informeren, krijgt u éénmalig een email vanuit Webwinkelkeur met het verzoek ons en onze artikelen te beoordelen. In deze mail krijgt u de mogelijkheid om onze webshop als geheel te beoordelen, én om het artikel(en) dat u gekocht heeft te beoordelen. Zowel productreviews als beoordelingen voor de webshop als geheel zijn zeer waardevol. Uiteraard bent u niet verplicht om deze beoordelingen daadwerkelijk te doen maar u helpt ons en onze klanten er zeer mee.

* Indien u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief, krijgt u een e-mail om te bevestigen dat u inderdaad een verzoek voor aanmelding heeft gedaan en om u e-mail adres te controleren.

* Indien u zich registreert voor een account, krijgt u ook hier een bevestiging van. Klik hier voor de voordelen van registeren.

 

U koopt momenteel artikelen voor lijstje '' Stop aankopen voor dit lijstje