FAQ en Contact
1 Contactgegevens
1.1 Hoe neem ik contact met jullie op?

U kunt het contactformulier (hiernaast) gebruiken om contact met ons op te nemen of gebruik maken van onderstaande gegevens:

De Vrolijke Engel
Cunerastraat 34
1688 WE  Nibbixwoud
Noord-Holland
Nederland
info@devrolijkeengel.nl
0229-504858

K.v.K. te Alkmaar: 55558984
BTW-nr:  NL196494989B02

Rabobank: (IBAN) NL44 RABO 0351 4436 49 
tnv De Vrolijke Engel te Nibbixwoud
Swift Address/BIC: RABONL2U 

2 Algemeen
2.1 Ik ben niet tevreden over het artikel, wat nu?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u niet tevreden bent met een artikel. In vrijwel alle gevallen kunt u geld terugkrijgen of een vervangend artikel aangeboden krijgen.
U kunt hierover meer lezen in onze Algemene voorwaarden (geen kleine lettertjes).
2.2 Ik wil een artikel cadeau doen, kan ik het laten inpakken en op een ander adres laten bezorgen?
We pakken de artikelen graag voor u in. U kunt hiervoor kiezen tijdens het bestelproces. We hebben verschillende inpakmogelijkheden voor verschillende gelegenheden.
Het is daarnaast mogelijk om een kaartje bij te laten voegen met een tekst die u tijdens het bestelproces kunt plaatsen.
U kunt uw eigen adres opgeven als factuuradres en een ander leveradres opgeven, zodat de ontvanger een mooi ingepakt cadeautje ontvangt met eventueel een persoonlijke boodschap van u.
Lees hierover meer op onze pagina Cadeauservice
3 Verzenden
3.1 Als ik nu bestel, wanneer heb ik het dan in huis?

We streven er naar om een gedane bestelling binnen enkele uren te verwerken.
Indien een bestelling voor 12.00 uur geplaatst wordt en alle artikelen op voorraad zijn, kunnen we de verzending dezelfde dag nog verzorgen. Normaal gesproken is de bestelling dan de volgende dag in huis met uitzondering van de dagen waarop PostNL niet levert.
Let op: Aangezien we afhankelijk zijn van PostNL, kunnen we nooit met zekerheid zeggen dat een bestelling op een bepaalde dag geleverd wordt. Wij kunnen alleen garanderen dat wij het op een bepaald moment afleveren bij PostNL.

Zie verder onze pagina Verzenden & retourneren

3.2 Hoeveel verzendkosten worden er berekend?
We hebben een aparte pagina Verzenden & retourneren gemaakt met alle relevante informatie.
4 Retourneren
4.1 Ik wil het artikel graag terugsturen, waar moet ik rekening mee houden?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van  reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product  retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief  verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening (indien het artikel foutief of beschadigd geleverd is, betaalt De Vrolijke Engel ook de verzendkosten naar de webwinkel terug).
Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht,  zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier op deze pagina.
U kunt desgewenst ook gebruik maken van het standaardformulier voor herroeping. Deze wordt meegestuurd met elke bestelling en kan ook gevonden worden op onze pagina Herroepingsrecht.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag  binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten

5 Betaling
5.1 Welke betaalmethoden zijn er bij De Vrolijke Engel?

We proberen zoveel mogelijk betaalopties beschikbaar te stellen voor onze klanten. 
Op dit moment zijn de volgende opties beschikbaar:
iDeal,  bank overschrijving, Creditcard, PayPal, Billink (achteraf betalen), Mr Cash (voor België).
We denken hiermee het overgrote deel van onze klanten goede mogelijkheden te kunnen bieden.

Zie ook onze pagina Betaalmethoden

5.2 Kan ik een betaling doen als ik niet beschik over internetbankieren?

Ook als u niet beschikt over internetbankieren kunt u bestellen en betalen via het normale bestelproces in de webshop via de keuze Bankoverschrijving
U krijgt dan een betalingskenmerk dat u in kunt vullen op het overschrijfformulier.

Mocht u er alsnog niet uitkomen, neemt u dan even contact met ons op. We kunnen eventueel een bestelling handmatig aanmaken, waarbij u van ons de betaalgegevens toegestuurd krijgt.

5.3 Moet ik voor sommige betaalmethoden extra betalen?
Nee, u betaalt geen extra kosten voor de verschillende betaalmethoden.
Alle betaalproviders berekenen ons als webshop transactie kosten. Elke keer dat de klant betaalt, betalen wij daardoor een klein bedrag aan de betaalproviders.
 
Sinds 2018 heeft Europa echter bepaald dat deze kosten niet doorberekend mogen worden aan klanten.
6 E-mail notificaties
6.1 Krijg ik bevestiging als ik een bestelling gedaan heb?

U wordt door ons via verschillende e-mails op de hoogte gehouden van het bestel- en verwerkingsproces:
- Na bestellen krijgt u meteen een bevestiging van de bestelling, u kunt dan controleren of u geen vergissing heeft gemaakt tijdens de bestelling. Als u deze mail niet ontvangt, contoleer dan eerst of de orderbevestiging in uw spam map terecht is gekomen en neem contact met ons op als u hem echt niet ontvangen heeft.
- Als u betaald heeft, krijgt u een betaalbevestiging
- Als u voor Billink gekozen heeft (achteraf betalen), krijgt u na ongeveer drie dagen een e-mail van Billink met de betaalgegevens. Maakt u het geld bij keuze voor Billink alstublieft niet over op de rekening van De Vrolijk Engel maar op de rekening die u via de e-mail van Billink doorkrijgt. Vergeet hierbij niet het betaalkenmerk in te vullen.
- Als uw bestelling via pakketpost verstuurd wordt, krijgt u een Track & Trace code toegestuurd waarmee u de verzending kunt volgen.

6.2 Krijg ik nog meer e-mails van jullie?

- Het is mogelijk dat wij vragen hebben betreffende de bestelling of dat een artikel (bijvoorbeeld doordat we een beschadiging ontdekken) onverhoopt niet geleverd kan worden. In dat geval zullen we contact opnemen via e-mail of telefoon.
- Indien u contact gegevens heeft ingevuld maar uiteindelijk de bestelling niet afrondt, krijgt u een automatische mail om u er aan te herinneren dat u de bestelling niet heeft afgerond. Het is uiteraard mogelijk dat u bewust niet verder bent gegaan maar vaak worden klanten afgeleid tijdens de bestelling en vergeten de bestelling af te ronden.
- Omdat we graag willen weten wat onze klanten vinden van onze website en onze artikelen en omdat we potentiële klanten zo goed mogelijk willen informeren, krijgt u twee e-mails met het verzoek ons en onze artikelen te beoordelen. U krijgt er een van Webwinkelkeur om de webshop te beoordelen en een van Shappz om de artikelen die u gekocht heeft te beoordelen. Uiteraard bent u niet verplicht om deze beoordelingen daadwerkelijk te doen maar u helpt ons en onze klanten ermee.
- Indien u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief, krijgt u een e-mail om te bevestigen dat u inderdaad een verzoek voor aanmelding heeft gedaan en om u e-mail adres te controleren.
- Indien u zich registreert voor een account, krijgt u ook hier een bevestiging van. Klik hier voor de voordelen van registeren.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »