Verzenden & retourneren

Corona-update:
De Vrolijke Engel blijft uw bestellingen versturen zoals altijd: pakketpost op werkdagen voor 19.00 uur en enveloppe post op werkdagen voor 16.00 uur besteld en betaald, worden dezelfde dag nog verzonden.
Maar door extra drukte bij PostNL i.v.m. de huidige Corona crisis kan het zijn dat uw bestelling er tijdelijk helaas 1 à 2 dagen langer over doet. Omdat winkels sluiten en mensen minder naar buiten gaan wordt er op grote schaal extra online gekocht. Dit zorgt voor extra drukte bij PostNL. Daarnaast krijgen post- en pakketbezorgers van PostNL langer de tijd om pakketten te bezorgen, ook zodat zij meer ruimte hebben om voor hun kinderen te zorgen nu de scholen dicht zijn. Hierdoor kan de levertijd met 1 à 2 dagen oplopen. Dit is een landelijk probleem waar helaas iedere webshop mee te maken heeft. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te krijgen en uiteraard worden daarbij alle richtlijnen van de overheid en het RIVM in acht gehouden. U kunt ons hierbij helpen door een bestelling die haast heeft zo snel mogelijk te plaatsen en niet tot het laatste moment te wachten, want in dat geval kan een bestelling wellicht net te laat komen. Wij hopen hierbij op uw begrip!
Wij moeten deze bijzondere en zware periode samen zo goed mogelijk door zien te komen ondanks de vervelende consequenties waar we nu met z'n allen mee te maken hebben. 
Stay safe en wees extra lief voor elkaar!
Let op: Ook indien uw bestelling ingepakt is en door ons overgedragen is aan PostNL kan de track&trace pagina van uw pakket aangeven: "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL". Dit betekent niet dat uw pakket nog niet bij PostNL is, maar dit betekent dat de ingangsscan (de eerste scan om het pakket traceerbaar te maken) nog niet geregistreerd is. PostNL geeft voorrang aan alle pakketten die vertraging hebben opgelopen om ervoor te zorgen dat alle pakketten zo snel mogelijk bezorgd kunnen worden. Wij vragen daarom om uw begrip indien het langer duurt voor u uw pakket daadwerkelijk kan volgen.
Wij (De Vrolijke Engel, ons inpakteam bij Sipack en PostNL) doen er alles aan om uw pakket zo snel mogelijk op de plaats van bestemming te krijgen. Tot die tijd is het helaas zowel voor u als voor ons een kwestie van nog even geduld en de track&trace pagina van uw pakket in de gaten houden.
De vertraging die wij tot nu toe terug krijgen van klanten bedraagt op dit moment maximaal 2 (werk)dagen. Indien dit oploopt zullen wij dat hier vermelden. Houd hier a.u.b. rekening mee indien u een bestelling heeft waar haast bij is; bestel zo snel mogelijk. Dit raden wij ook aan indien u artikelen wilt bestellen waar nog een lage voorraad van is.

 



Tarieven


Nederland

brievenpost tot 50 gram: €2,95
brievenpost vanaf 50 gram: €3,95
pakketpost: €4,95
Gratis verzending vanaf €75,00!

 

België

pakketpost: €7,95
Gratis verzending vanaf €90,00!

Let op: door recente nieuwe wetgeving is het niet meer toegestaan om goederen vanuit Nederland naar Belgie per enveloppe post te versturen. Alle goederen dienen als pakketpost verstuurd te worden. 

Daarom zijn wij genoodzaakt om 1 vast tarief (pakketpost tarief) naar Belgie te hanteren. Wij hopen hierbij op uw begrip. 

Duitsland, Luxemburg

pakketpost: €13,50

Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken

pakketpost: €16,50

Italië, Spanje

pakketpost: €19,50

Verder versturen wij uw pakket waarheen u maar wilt! 
Wilt u naar een ander land dan bovenstaande landen laten versturen, neemt u dan alstublieft even contact met ons op. We zullen na overleg met u dan de bestelling handmatig aanmaken met de juiste verzendkosten.


Vraag: Waarom betaal ik voor enveloppe post meer dan de postzegels daadwerkelijk kosten? 
Dit is een goede vraag, die we gelukkig zelden, maar een enkele keer gesteld krijgen. We willen dit graag voor u toelichten. 
Verzendkosten zijn altijd een vervelend punt, niet alleen voor de klant, maar ook voor de webshop zelf. We hebben in de afgelopen 6 jaar heel veel verschillende tarieven en mogelijkheden uitgeprobeerd, om tot een zo goed mogelijke tussenweg voor zowel de klant als voor onszelf te komen. 
Op dit moment hanteren we een start verzendbedrag van €2,95. Dit is voornamelijk voor enveloppe post met muntjes, (lichte) sleutelhangertjes, etc. 
Sinds mei 2019 zijn we gaan samenwerken met een fulfilment bedrijf. Dit heeft voor ons én onze klanten heel veel voordelen, maar er is helaas ook een nadeel, dat zijn uiteraard extra kosten die dit met zich meebrengt. De dames van Sipack vinden ons erg lief, maar helaas werken ze niet gratis voor ons ;-) Bij iedere bestelling, ongeacht brievenpost of pakketpost, betaalt De Vrolijke Engel een deel van de verzendkosten mee. Wij verdienen dus NIET op de verzendkosten die u betaalt, zelfs niet bij enveloppe post. Ook al lijkt dit in eerste instantie misschien wel zo. 
Bij samenwerking met een fulfilment bedrijf heb je niet alleen te maken met de daadwerkelijke verzendkosten (zoals bijvoorbeeld de postzegels) maar ook met de zogenaamde "handling" kosten. 
We snappen dat het voor u als klant vervelend kan zijn indien u €2,95 betaald heeft, en de bestelling in een enveloppe met 1 postzegel geleverd wordt. Maar houd er rekening mee dat u (en wij) in dit geval niet enkel voor de postzegels betalen. U betaalt voor het gehele proces om bij ons te kunnen bestellen.  
Wij proberen altijd zo eerlijk en transparant mogelijk te zijn, daarom staan de verzendkosten op diverse plekken op onze site aangegeven. Tijdens het bestelproces wordt duidelijk weergegeven wat de verzendkosten zullen zijn van de bestelling die u op dát moment in uw winkelmandje heeft. Verandert u de inhoud van uw winkelmandje, dan kan de hoogte van de verzendkosten ook veranderen. Dit wordt bij iedere stap duidelijk aangegeven. Hierdoor weet u direct wat de verzendkosten zullen zijn indien u daadwerkelijk gaat bestellen. Het is op dat moment uiteraard aan uzelf of u akkoord gaat met de verzendkosten of niet. Indien u akkoord gaat zijn dat de verzendkosten die berekend zullen worden, "teveel" betaalde verzendkosten worden niet teruggestort, simpelweg omdat er in het totaalplaatje geen "teveel" betaalde kosten zijn. Bij iedere bestelling betaalt De Vrolijke Engel een deel van de verzendkosten mee. 

Maar ergens anders hoef ik géén verzendkosten te betalen... 
Wij realiseren ons dat er webshops zijn die lagere verzendkosten hanteren, of zelfs gratis verzending aanbieden. Houd er wel rekening mee dat "gratis" in veel gevallen niet ook echt "gratis" is. Veel webshops rekenen geen verzendkosten, maar berekenen deze kosten op één of andere manier door in de productprijs. Hierdoor lijken de verzendkosten in eerste instantie gratis, maar ben je, indien je meerdere artikelen bestelt, vaak ongemerkt alsnog duurder uit. 

Waarom doet De Vrolijke Engel niet aan gratis verzending? 
Ten 1e: Omdat dit voor ons financieël helaas niet haalbaar is. 
Ten 2e: Omdat we transparant willen zijn en de verzendkosten niet alsnog in de artikelen willen doorberekenen. 
En ten 3e: Omdat wij er van overtuigd zijn dat een aankoop bij De Vrolijke Engel het waard is! Wij bieden kwaliteit, wij staan 7 dagen per week en (bijna) 24 uur per dag voor onze klanten klaar, en wij hebben een uitstekende klantenservice. En nee, dat zeggen wij niet zelf, dat zeggen onze klanten in meer dan 2000 (!) positieve (geverifieërde) reviews. Daarnaast hebben wij een no-nonsense niet-goed-geld-terug garantie, u loopt bij De Vrolijke Engel geen enkel risico! Wij proberen op alle mogelijke manieren onze klanten een positieve winkelervaring te bieden, en mocht er onverhoopt toch iets mis gaan dan lossen we dat altijd op! En dát is voor heel veel mensen (gelukkig) toch net wat belangrijker dan die paar euro extra verzendkosten. 

Indien u vragen hierover heeft kunt u uiteraard altijd even contact met ons opnemen!

terug naar boven

 



Levertijd

Pakketpost: voor 19.00 uur besteld, vandaag verzonden 
Voor bestellingen die via pakketpost verstuurd worden geldt: op werkdagen vóór 19.00 uur geplaatst en betaald, dezelfde dag verzonden.

Brievenpost: voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden 
Voor bestellingen die via brievenpost verstuurd worden geldt: op werkdagen vóór 16.00 uur geplaatst en betaald, dezelfde dag verzonden. 


Hoe weet ik of een artikel via brievenpost of pakketpost verstuurd wordt? 

  • Alle artikelen die via brievenpost worden verstuurd, bestaan uit een artikelnummer dat eindigt op -DVE
    Voorbeeld: een beschermengel sleutelhanger van RVS heeft als artikelnummer 202778-DVE. Dit is dus een brievenpost artikel. Voor dit artikel geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. 
  • Alle overige artikelen zijn pakketpost artikelen.
    Voorbeeld: Jim Shore Christmas puppy mini heeft als artikelnummer 304050. Dit is dus een pakketpost artikel. 


Hoe weet ik of mijn bestelling via pakketpost of brievenpost wordt verstuurd?

  • Plaatst u een bestelling met enkel artikelnummers die eindigen op -DVE? Dan wordt uw bestelling via brievenpost verstuurd. In dat geval geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden.
  • Plaatst u een bestelling met minimaal 1 pakketpost artikel? Dan wordt uw bestelling via pakketpost verstuurd. In dat geval geldt: op werkdagen voor 19.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. 
  • Let op: Plaatst u een bestelling van minimaal €35,00? Dan wordt uw bestelling via pakketpost verstuurd, ongeacht wat u besteld heeft (ook als u alleen brievenpost artikelen besteld heeft).

Waar vind ik een artikelnummer? 
Wanneer u op een overzichtspagina zit en u gaat met de muis over een artikel, dan verschijnt er een knop "snel bekijken". Als u hierop klikt krijgt u een pop up venstertje met onder andere het artikelnummer. Dit is de snelste manier om van ieder artikel het artikelnummer te zien. 

Op mobiele apparaten kunt u op een artikel klikken, vervolgens vindt u het artikel onder het kopje "informatie". Ook op een vaste computer vindt u hier altijd het artikelnummer. 

terug naar boven

 

 

 

Same Day Delivery


Op werkdagen vóór 11.30 uur besteld, dezelfde dag verzonden!

Heeft u een last minute aankoop die u vandaag nog in huis moet hebben? Kies dan voor same day delivery. Voor €5,00 extra wordt uw bestelling vanavond nog bezorgd. 

Belangrijk: same day delivery geldt alleen voor bestellingen die voor 11.30 geplaatst en betaald zijn. Kiest u deze optie ná 11.30 uur, dan wordt uw bestelling de volgende avond bezorgd. 


Let op: Hoewel we wel kunnen garanderen dat wij uw bestelling op tijd verzenden, kunnen wij helaas geen garantie geven over het bezorgen/afleveren. In "99 van de 100 gevallen" gaat het goed, maar het kan (door drukte bij PostNL, feestdagen, weersomstandigheden zoals gladheid, etc) voorkomen dat een pakket vertraging heeft. Hier kunnen wij als webshop helaas niets aan doen. Vanaf het moment dat wij een pakket afgeven bij PostNL zijn wij voor de daadwerkelijk bezorging/aflevering afhankelijk van PostNL.
Indien PostNL vertraging heeft, kan het voorkomen dat een bestelling er een dag langer over doet. Indien u een specifieke afleverdag aangegeven heeft, zullen we het pakket op de juiste dag verzenden. Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele vertraging bij PostNL. 
Bij een te late levering, kunt u uiteraard wel het artikel retour sturen. Wij storten dan het aankoopbedrag van het artikel op uw rekening terug. Indien u de gehele bestelling retourneert storten wij ook de verzendkosten terug. De kosten voor het retour sturen worden niet door ons vergoed, deze zijn voor rekening van de klant.  

terug naar boven




Kiezen voor een PostNL afhaal locatie


Bent u overdag niet thuis of wilt u uw bestelling liever ophalen wanneer het u zelf uitkomt? Kiest u dan voor de optie "afhalen bij een PostNL locatie". U krijgt na het invullen van uw adresgegevens een keuze tussen de verschillende dichtstbijzijnde PostNL afhaallocaties. Kies het afhaalpunt dat u het beste uitkomt.

Let er op dat u een geldig legitimatiebewijs meeneemt wanneer u het pakketje afhaalt. 

Belangrijk om te weten
: De termijn om een pakket af te halen is per 1 september 2019 door PostNL verkort van 14 dagen naar 7 dagen. Zorg ervoor dat u binnen deze 7 dagen uw pakket ophaalt. Indien een pakket na 7 dagen niet opgehaald is, wordt deze door PostNL retour gestuurd. De retourkosten zijn in dit geval voor de klant. Op het moment dat het pakket bij ons retour aankomt storten wij het bedrag van de retourgekomen artikelen minus het bedrag van €4,95 terug op uw rekening. 
Wilt u de bestelling toch nog ontvangen, dan dient u de bestelling opnieuw via onze site te plaatsen.

Let op: I.v.m. een "schoonheidsfoutje" in de koppeling tussen 2 systemen die wij gebruiken, kan het zijn dat de afhaallocatie die u gekozen heeft niet goed weergegeven wordt in de factuur/bevestiging die u in de mail ontvangt. Uw eigen adres wordt dan als verzendadres weergegeven. Dit foutje is bekend, helaas kunnen we niet aangeven op welke termijn dit verholpen zal zijn.
Heeft u voor afhalen gekozen en heeft u 1 van de beschikbare afhaallocaties aangeklikt? Dan kunt u ervan uitgaan dat uw bestelling naar die afhaallocatie verstuurd wordt, ook al is dat niet terug te zien in de mail die u n.a.v. uw bestelling ontvangt.  "Achter de schermen", dus voor ons en het fulfilment bedrijf dat onze bestellingen verwerkt, is de juiste verzendlocatie wél gewoon te zien. 
Mocht u twijfelen dan kunt u natuurlijk altijd even contact opnemen. 
Onze excuses voor de verwarring! 




terug naar boven

 



Retourneren


Bij De Vrolijke Engel heeft u het recht uw bestelling tot maar liefst 100 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van reden te annuleren!
U krijgt indien u de gehele bestelling retourneert, het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na retournering gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien u een bestelling gedeeltelijk retourneert krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd.

let op: Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking binnen 14 dagen na annulering aan De Vrolijke Engel geretourneerd worden.
Voorbeeld: koopt u een Willow Tree of Jim Shore beeldje, dan wordt deze geleverd in een origineel, bijbehorend Willow Tree/Jim Shore doosje. Deze verpakking is onderdeel van het geheel als artikel. Indien u retourneert dient ook deze verpakking in originele staat geretourneerd te worden. Indien de verpakking ontbreekt of niet in nieuwstaat verkeerd, heeft dit gevolgen voor een eventuele (door)verkoop. In dit geval kunnen we de vermindering van waarde inhouden op het terug te storten bedrag.  

Indien u een bestelling geheel of gedeeltelijk wilt annuleren kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier, via telefoon of via email.  

Let op: stuur nooit artikelen retour zonder overleg met ons!
Voordat u iets retourneert moet u altijd eerst contact met ons opnemen. Wij vergoeden geen verzendkosten indien u zonder overleg iets retour stuurt. 

Belangrijk: het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant.
Het risico van het versturen van uw bestelling van onze webshop naar u toe ligt altijd bij De Vrolijke Engel. Dat betekent dat De Vrolijke Engel er zorg voor moet dragen dat uw bestelling bij u aankomt. Bij geen levering of beschadiging (bijvoorbeeld door een fout van PostNL) zijn wij verantwoordelijk dat uw bestelling alsnog in goede staat bij u bezorgd wordt. Dat is het voordeel voor u van het bestellen bij een webshop die aangesloten is bij een keurmerk.
Echter, het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant. Dat betekent dat wij als webshop niet verantwoordelijk zijn bij beschadiging of verlies van uw retourpakket tijdens het transport terug naar ons. 
Tip: Retourneert u een pakket en wilt u er zeker van zijn dat het vergoed wordt? Kies dan bijvoorbeeld voor verzekerd verzenden. Dit kost (afhankelijk van het retourpakket) ca. €0,60 - €1,50 extra, maar daarmee heeft u extra zekerheid!

 

Meer informatie kunt u vinden op onze pagina Herroepingsrecht.


Nieuw: gratis retourneren via PayPal 


U kent het vast wel: u heeft online een product gekocht, maar eenmaal in huis bent u er toch niet helemaal tevreden over. Het liefst zou u het terug willen sturen, maar de hoge retourkosten houden u tegen. Heeft u uw bestelling met PayPal betaald? In dat geval kunt u een beroep doen op de Retourkosten Vergoeding van PayPal.

Per kalenderjaar kunt u maximaal 12 zendingen gratis retourneren. Na goedkeuring van de retourkosten worden deze binnen 5 werkdagen op de PayPal rekening teruggestort.
Om gebruik te kunnen maken van deze service dient u deze éénmalig GRATIS te activeren. Het kost u niks, maar u bespaart er wel geld mee! 

Voor alle uitleg en de algemene voorwaarden klikt u op onderstaande afbeelding of gaat u naar https://www.paypal.nl/retour  

Gratis retour via PayPal

 

Let op: gratis retourneren wordt aangeboden door Paypal, niet door webshop De Vrolijke Engel. Het terug ontvangen van de retourkosten gaat dus geheel via Paypal, niet via ons. 

 

terug naar boven

U koopt momenteel artikelen voor lijstje '' Stop aankopen voor dit lijstje
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »