Verzenden & retourneren

 

 

 

Tarieven


Nederland
brievenpost tot 50 gram: €2,95
brievenpost vanaf 50 gram: €3,95
pakketpost: €4,95

België
brievenpost tot 50 gram: €4,95
pakketpost: €7,95

Duitsland, Luxemburg
pakketpost: €13,50

Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken
pakketpost: €16,50

Italië, Spanje
€19,50

Verder versturen wij uw pakket waarheen u maar wilt! 
Wilt u naar een ander land dan bovenstaande landen laten versturen, neemt u dan alstublieft even contact met ons op. We zullen na overleg met u dan de bestelling handmatig aanmaken met de juiste verzendkosten.


Vraag: Waarom betaal ik voor enveloppe post meer dan de postzegels daadwerkelijk kosten? 
Dit is een goede vraag, die we gelukkig zelden, maar een enkele keer gesteld krijgen. We willen dit graag voor u toelichten. 
Verzendkosten zijn altijd een vervelend punt, niet alleen voor de klant, maar ook voor de webshop zelf. We hebben in de afgelopen 6 jaar heel veel verschillende tarieven en mogelijkheden uitgeprobeerd, om tot een zo goed mogelijke tussenweg voor zowel de klant als voor onszelf te komen. 
Op dit moment hanteren we een start verzendbedrag van €2,95. Dit is voornamelijk voor enveloppe post met muntjes, (lichte) sleutelhangertjes, etc. 
Sinds mei 2019 zijn we gaan samenwerken met een fulfilment bedrijf. Dit heeft voor ons én onze klanten heel veel voordelen, maar er is helaas ook een nadeel, dat zijn uiteraard extra kosten die dit met zich meebrengt. De dames van Sipack vinden ons erg lief, maar helaas werken ze niet gratis voor ons ;-) Bij iedere bestelling, ongeacht brievenpost of pakketpost, betaalt De Vrolijke Engel een deel van de verzendkosten mee. Wij verdienen dus NIET op de verzendkosten die u betaalt, zelfs niet bij enveloppe post. Ook al lijkt dit in eerste instantie misschien wel zo. 
Bij samenwerking met een fulfilment bedrijf heb je niet alleen te maken met de daadwerkelijke verzendkosten (zoals bijvoorbeeld de postzegels) maar ook met de zogenaamde "handling" kosten. 
We snappen dat het voor u als klant vervelend kan zijn indien u €2,95 betaald heeft, en de bestelling in een enveloppe met 1 postzegel geleverd wordt. Maar houd er rekening mee dat u (en wij) in dit geval niet enkel voor de postzegels betalen. U betaalt voor het gehele proces om bij ons te kunnen bestellen.  
Wij proberen altijd zo eerlijk en transparant mogelijk te zijn, daarom staan de verzendkosten op diverse plekken op onze site aangegeven. Tijdens het bestelproces wordt duidelijk weergegeven wat de verzendkosten zullen zijn van de bestelling die u op dát moment in uw winkelmandje heeft. Verandert u de inhoud van uw winkelmandje, dan kan de hoogte van de verzendkosten ook veranderen. Dit wordt bij iedere stap duidelijk aangegeven. Hierdoor weet u direct wat de verzendkosten zullen zijn indien u daadwerkelijk gaat bestellen. Het is op dat moment uiteraard aan uzelf of u akkoord gaat met de verzendkosten of niet. Indien u akkoord gaat zijn dat de verzendkosten die berekend zullen worden, "teveel" betaalde verzendkosten worden niet teruggestort, simpelweg omdat er in het totaalplaatje geen "teveel" betaalde kosten zijn. Bij iedere bestelling betaalt De Vrolijke Engel een deel van de verzendkosten mee. 

Maar ergens anders hoef ik géén verzendkosten te betalen... 
Wij realiseren ons dat er webshops zijn die lagere verzendkosten hanteren, of zelfs gratis verzending aanbieden. Houd er wel rekening mee dat "gratis" in veel gevallen niet ook echt "gratis" is. Veel webshops rekenen geen verzendkosten, maar berekenen deze kosten op één of andere manier door in de productprijs. Hierdoor lijken de verzendkosten in eerste instantie gratis, maar ben je, indien je meerdere artikelen bestelt, vaak ongemerkt alsnog duurder uit. 

Waarom doet De Vrolijke Engel niet aan gratis verzending? 
Ten 1e: Omdat dit voor ons financieël helaas niet haalbaar is. 
Ten 2e: Omdat we transparant willen zijn en de verzendkosten niet alsnog in de artikelen willen doorberekenen. 
En ten 3e: Omdat wij er van overtuigd zijn dat een aankoop bij De Vrolijke Engel het waard is! Wij bieden kwaliteit, wij staan 7 dagen per week en (bijna) 24 uur per dag voor onze klanten klaar, en wij hebben een uitstekende klantenservice. En nee, dat zeggen wij niet zelf, dat zeggen onze klanten in meer dan 2000 (!) positieve (geverifieërde) reviews. Daarnaast hebben wij een no-nonsense niet-goed-geld-terug garantie, u loopt bij De Vrolijke Engel geen enkel risico! Wij proberen op alle mogelijke manieren onze klanten een positieve winkelervaring te bieden, en mocht er onverhoopt toch iets mis gaan dan lossen we dat altijd op! En dát is voor heel veel mensen (gelukkig) toch net wat belangrijker dan die paar euro extra verzendkosten. 

Indien u vragen hierover heeft kunt u uiteraard altijd even contact met ons opnemen!

terug naar boven

 



Levertijd

Pakketpost: voor 19.00 uur besteld, vandaag verzonden 
Voor bestellingen die via pakketpost verstuurd worden geldt: op werkdagen vóór 19.00 uur geplaatst en betaald, dezelfde dag verzonden.

Brievenpost: voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden 
Voor bestellingen die via brievenpost verstuurd worden geldt: op werkdagen vóór 16.00 uur geplaatst en betaald, dezelfde dag verzonden. 


Hoe weet ik of een artikel via brievenpost of pakketpost verstuurd wordt? 

  • Alle artikelen die via brievenpost worden verstuurd, bestaan uit een artikelnummer dat eindigt op -DVE
    Voorbeeld: een beschermengel sleutelhanger van RVS heeft als artikelnummer 202778-DVE. Dit is dus een brievenpost artikel. Voor dit artikel geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. 
  • Alle overige artikelen zijn pakketpost artikelen.
    Voorbeeld: Jim Shore Christmas puppy mini heeft als artikelnummer 304050. Dit is dus een pakketpost artikel. 


Hoe weet ik of mijn bestelling via pakketpost of brievenpost wordt verstuurd?

  • Plaatst u een bestelling met enkel artikelnummers die eindigen op -DVE? Dan wordt uw bestelling via brievenpost verstuurd. In dat geval geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden.
  • Plaatst u een bestelling met minimaal 1 pakketpost artikel? Dan wordt uw bestelling via pakketpost verstuurd. In dat geval geldt: op werkdagen voor 19.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. 
  • Let op: Plaatst u een bestelling van minimaal €50,00? Dan wordt uw bestelling via pakketpost verstuurd, ongeacht wat u besteld heeft (ook als u alleen brievenpost artikelen besteld heeft).

Waar vind ik een artikelnummer? 
Wanneer u op een overzichtspagina zit en u gaat met de muis over een artikel, dan verschijnt er een knop "snel bekijken". Als u hierop klikt krijgt u een pop up venstertje met onder andere het artikelnummer. Dit is de snelste manier om van ieder artikel het artikelnummer te zien. 

Op mobiele apparaten kunt u op een artikel klikken, vervolgens vindt u het artikel onder het kopje "informatie". Ook op een vaste computer vindt u hier altijd het artikelnummer. 

terug naar boven

 

 

 

Same Day delivery


Op werkdagen vóór 11.30 uur besteld, dezelfde dag verzonden!

Heeft u een last minute aankoop die u vandaag nog in huis moet hebben? Kies dan voor same day delivery. Voor €5,00 extra wordt uw bestelling vanavond nog bezorgd. 
Let op: same day delivery geldt alleen voor bestellingen die via pakketpost verstuurd worden! 
Voor brievenpost bestellingen geldt deze optie niet. Houdt hier a.u.b. rekening mee om teleurstelling (en vertraging) te voorkomen. 
Of uw bestelling via pakketpost of via brievenpost verstuurd wordt kunt u hierboven lezen. 
Belangrijk: same day delivery geldt alleen voor bestellingen die voor 11.30 geplaatst en betaald zijn. Kiest u deze optie ná 11.30 uur, dan wordt uw bestelling de volgende dag via reguliere PostNL tijden bezorgd. 


Let op: Hoewel we wel kunnen garanderen dat wij uw bestelling op tijd verzenden, kunnen wij helaas geen garantie geven over het bezorgen/afleveren. In "99 van de 100 gevallen" gaat het goed, maar het kan (door drukte bij PostNL, feestdagen, weersomstandigheden zoals gladheid, etc) voorkomen dat een pakket vertraging heeft. Hier kunnen wij als webshop helaas niets aan doen. Vanaf het moment dat wij een pakket afgeven bij PostNL zijn wij voor de daadwerkelijk bezorging/aflevering afhankelijk van PostNL.
Indien PostNL vertraging heeft, kan het voorkomen dat een bestelling er een dag langer over doet. Indien u een specifieke afleverdag aangegeven heeft, zullen we het pakket op de juiste dag verzenden. Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele vertraging bij PostNL. 
Bij een te late levering, kunt u uiteraard wel het artikel retour sturen. Wij storten dan het aankoopbedrag van het artikel op uw rekening terug. Indien u de gehele bestelling retourneert storten wij ook de verzendkosten terug. De kosten voor het retour sturen worden niet door ons vergoed, deze zijn voor rekening van de klant. 

terug naar boven




Kiezen voor een PostNL afhaal locatie


Bent u overdag niet thuis of wilt u uw bestelling liever ophalen wanneer het u zelf uitkomt? Kiest u dan voor de optie "afhalen bij een PostNL locatie". U krijgt na het invullen van uw adresgegevens een keuze tussen de verschillende dichtstbijzijnde PostNL afhaallocaties. Kies het afhaalpunt dat u het beste uitkomt.

Let er op dat u een geldig legitimatiebewijs meeneemt wanneer u het pakketje afhaalt. 

Let op: I.v.m. een "schoonheidsfoutje" in de koppeling tussen 2 systemen die wij gebruiken, kan het zijn dat de afhaallocatie die u gekozen heeft niet goed weergegeven wordt in de factuur/bevestiging die u in de mail ontvangt. Uw eigen adres wordt dan als verzendadres weergegeven. Dit foutje is bekend, helaas kunnen we niet aangeven op welke termijn dit verholpen zal zijn.
Heeft u voor afhalen gekozen en heeft u 1 van de beschikbare afhaallocaties aangeklikt? Dan kunt u ervan uitgaan dat uw bestelling naar die afhaallocatie verstuurd wordt, ook al is dat niet terug te zien in de mail die u n.a.v. uw bestelling ontvangt.  "Achter de schermen", dus voor ons en het fulfilment bedrijf dat onze bestellingen verwerkt, is de juiste verzendlocatie wél gewoon te zien. 
Mocht u twijfelen dan kunt u natuurlijk altijd even contact opnemen. 
Onze excuses voor de verwarring! 


BELANGRIJK: PostNL heeft de tijd waarin een pakket op een afhaallocatie bewaard wordt verkort naar 7 dagen! Houd hier rekening mee en haal uw pakket binnen 7 dagen bij de afhaallocatie op. Na 7 dagen wordt het pakket naar de afzender retour gestuurd. In dat geval vragen wij u opnieuw de verzendkosten te betalen voor we de bestelling opnieuw opsturen. 

terug naar boven

 



Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na retournering gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking binnen 14 dagen na annulering aan De Vrolijke Engel geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. 

Klik hier voor het contactformulier.

Let op: stuur nooit artikelen retour zonder overleg met ons!
Voordat u iets retourneert moet u altijd eerst contact met ons opnemen. Wij vergoeden geen verzendkosten indien u zonder overleg iets retour stuurt. 

Meer informatie kunt u vinden op onze pagina Herroepingsrecht.


Nieuw: gratis retourneren via PayPal 

U kent het vast wel: u heeft online een product gekocht, maar eenmaal in huis bent u er toch niet helemaal tevreden over. Het liefst zou u het terug willen sturen, maar de hoge retourkosten houden u tegen. In dit soort situaties kunt u een beroep doen op de Retourkosten Vergoeding van PayPal. 
Per kalenderjaar kunt u maximaal 12 zendingen gratis retourneren. Na goedkeuring van de retourkosten worden deze binnen 5 werkdagen op de PayPal rekening teruggestort.
Om gebruik te kunnen maken van deze service dient u deze éénmalig GRATIS te activeren. Het kost u niks, maar u bespaart er wel geld mee! 

Voor alle uitleg en de algemene voorwaarden klikt u op onderstaande afbeelding of gaat u naar https://www.paypal.nl/retour  

Gratis retour via PayPal

 

Let op: gratis retourneren wordt aangeboden door Paypal, niet door webshop De Vrolijke Engel. Het terug ontvangen van de retourkosten gaat dus geheel via Paypal, niet via ons. 

 

terug naar boven

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »