Verzenden & retourneren

 


Let op, bestel op tijd! 

Ieder jaar loopt het aantal online bestellingen naar de feestdagen toe steeds verder op. Ieder jaar lijkt dit vroeger en sneller te gebeuren. PostNL heeft aangegeven dat er nu al vertraging is ontstaan door het grote aantal online bestellingen.
De Vrolijke Engel houdt zich aan de gestelde levertijden die op de site vermeld staan, wij garanderen dat wij bestellingen op de juiste en afgesproken dagen verzenden. Echter kan een bestelling toch vertraging oplopen. De vertraging ligt in dat geval bij PostNL, niet bij De Vrolijke Engel. De Vrolijke Engel kan hiervoor niet aansprakelijk gehouden worden. Wij hopen hierbij op uw begrip.

U kunt uw bestelling (uitgezonderd brievenpost) te allen tijde volgen met de track&trace code die u via email van ons ontvangt. Andere of specifiekere informatie dan welke op de track&trace pagina te vinden is kunnen wij u helaas niet geven, wij hopen ook hierbij op uw begrip. 

Wij vragen u vriendelijk om rekening te houden met dit jaarlijks terugkerende probleem (en zeker nu tijdens deze uitzonderlijke tijd) en echt op tijd te bestellen! Niet alleen i.v.m. mogelijke vertraging bij PostNL maar ook i.v.m. leveringsproblemen bij sommige leveranciers i.v.m. de Corona crisis/maatregelen. Bepaalde artikelen kunnen sneller uitverkocht zijn dan normaal en langer duren voor ze weer leverbaar zijn. Dus heeft u interesse in een bepaald artikel(en), voorkom teleurstelling en bestel echt op tijd!

Beter een paar weken te vroeg dat ene mooie artikel of cadeautje in huis dan op de dag zelf erachter komen dat het uitverkocht is.... 
Ondanks al onze inspanningen zal dat de komende paar maanden helaas vaker gaan gebeuren dan ons lief is..... 


 

 



 

Tarieven


Nederland

Brievenpost: €2,95 / €3,95
Pakketpost: €4,95
Gratis verzending vanaf €75,00!

 

België

€6,95
Gratis verzending vanaf €75,00!

Let op: door recente nieuwe wetgeving is het niet meer toegestaan om goederen vanuit Nederland naar andere landen per enveloppe post te versturen. Alle goederen dienen als pakketpost verstuurd te worden. 

Daarom zijn wij genoodzaakt om 1 vast tarief (pakketpost tarief) naar het buitenland te hanteren. Wij hopen hierbij op uw begrip. 

 

Verder versturen wij uw pakket waarheen u maar wilt! 
Wilt u naar een ander land dan bovenstaande landen laten versturen, neemt u dan alstublieft even contact met ons op. We zullen na overleg met u dan de bestelling handmatig aanmaken met de juiste verzendkosten.

terug naar boven

 



Levertijd

Bestellingen die op werkdagen vóór 13.00 uur geplaatst en betaald zijn, worden dezelfde dag verzonden. Bestellingen die in het weekend geplaatst (en betaald) zijn, worden op maandag verzonden. 

Belangrijk: Hoewel we wel kunnen garanderen dat wij uw bestelling op tijd verzenden, kunnen wij helaas geen garantie geven over het bezorgen/afleveren. Zeker nu door de grote online drukte bij PostNL door de Corona crisis, maar ook door drukte bij PostNL tijdens de feestdagen, weersomstandigheden zoals gladheid, etc. kan het voorkomen dat een pakket vertraging heeft. Hier kunnen wij als webshop helaas niets aan doen. Vanaf het moment dat wij een pakket afgeven bij PostNL zijn wij voor de daadwerkelijk bezorging/aflevering afhankelijk van PostNL.
Indien PostNL vertraging heeft, kan het voorkomen dat een bestelling er langer over doet. Indien u een specifieke afleverdag aangegeven heeft, zullen we het pakket op de juiste dag verzenden. Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele vertraging bij PostNL. 
Bij een te late levering, kunt u uiteraard altijd het artikel retour sturen. Wij storten dan het aankoopbedrag van het artikel op uw rekening terug. Indien u de gehele bestelling retourneert storten wij ook de verzendkosten terug. 

 

terug naar boven

 



 

Kiezen voor een bepaalde afleverdatum

U kunt bij De Vrolijke Engel kiezen welke datum u uw bestelling bij uzelf of iemand anders wilt ontvangen. U heeft de mogelijkheid om een afleverdatum tussen nu en 2 weken later te kiezen. 
Kiest u voor een bepaalde afleverdatum? Dan versturen wij het pakket de dag ervoor.
Let op: een afleverdatum kiezen is alleen mogelijk voor bestellingen die via pakketpost verstuurd worden. Indien u een enveloppe bestelling plaatst zal deze optie niet te zien zijn. Dit omdat brievenpost altijd ontvangen kan worden, ook wanneer u niet thuis bent. 

Belangrijk:
Omdat wij afhankelijk zijn van PostNL voor de daadwerkelijke bezorging, kunnen wij nooit garanderen dat het pakket ook daadwerkelijk op die dag bezorgd wordt. 9 Van de 10 keer gaat het goed, maar er kan (door omstandigheden, zoals nu door grote online drukte tijdens de Corona crisis) altijd een dag vertraging zijn, houd hier rekening mee bij het bestellen. U kunt altijd beter een dag te vroeg kiezen dan een dag te laat. 
Wilt u een bestelling gewoon zo snel mogelijk in huis hebben? Kies dan bij bezorging voor de zekerheid voor de optie "zo snel mogelijk". Dan versturen wij het pakket (indien op werkdagen voor 13.00 uur besteld en betaald) dezelfde dag. Op die manier heeft u de bestelling zo snel mogelijk in huis. 

De Vrolijke Engel kan geen garantie geven dat PostNL een pakket op een bepaalde dag aflevert, wel kunnen wij de garantie geven dat wij het op een bepaalde dag verzenden.
De Vrolijke Engel kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het te laat leveren van een pakket door vertraging bij PostNL.
 

 

terug naar boven

 

 



Kiezen voor avondbezorging

U kunt bij De Vrolijke Engel ook kiezen voor bezorging in de avond. De bestelling wordt dan op een avond naar keuze (u kunt zelf een voorkeur voor een bepaalde avond aangeven) bezorgd. Via de track&trace code die u ontvangt kunt u het tijdsvak zien waarbinnen het pakket geleverd wordt. 
De optie avondbezorging is alleen mogelijk binnen Nederland en alleen voor bestellingen die via pakketpost verstuurd worden. Indien u een bestelling plaatst die via enveloppe post verstuurd wordt zal deze optie niet in de checkout (afrekenen) zichtbaar zijn. Dit omdat enveloppe post standaard overdag bezorgd wordt. 
De toeslag voor avondbezorging is €1,95. In totaal kost avondbezorging dus €5,90.
Bestelt u binnen Nederland voor minimaal €75,00? Dan betaalt u voor standaard bezorging (bezorging overdag en ophalen bij een postkantoor) geen verzendkosten. Kiest u voor avondbezorging? Dan betaalt u enkel de toeslag à €1,95.

 

terug naar boven



 


Kiezen voor een PostNL afhaal locatie


Bent u overdag niet thuis of wilt u uw bestelling liever ophalen wanneer het u zelf uitkomt? Kiest u dan voor de optie "afhalen bij een PostNL locatie". U krijgt na het invullen van uw adresgegevens een keuze tussen de verschillende dichtstbijzijnde PostNL afhaallocaties. Kies het afhaalpunt dat u het beste uitkomt.
Ophalen bij een postkantoor is enkel mogelijk voor bestellingen binnen Nederland en enkel voor bestellingen die via pakketpost verstuurd worden. Indien u een bestelling plaatst die via enveloppe post verstuurd wordt zal deze optie niet in de checkout (afrekenen) zichtbaar zijn. Dit omdat enveloppe post niet bij PostNL afhaallocaties bezorgd mogen worden. 
Let er op dat u een geldig legitimatiebewijs meeneemt wanneer u het pakketje afhaalt! 

Belangrijk om te weten: De termijn om een pakket af te halen is per 1 september 2019 door PostNL verkort van 14 dagen naar 7 dagen.

Zorg ervoor dat u binnen deze 7 dagen uw pakket ophaalt. Indien een pakket na 7 dagen niet opgehaald is, wordt deze door PostNL retour gestuurd. De retourkosten zijn in dit geval voor de klant. Op het moment dat het pakket bij ons retour aankomt storten wij het bedrag van de retourgekomen artikelen minus het bedrag van €3,95 terug op uw rekening. 
Wilt u de bestelling toch nog ontvangen, dan dient u de bestelling opnieuw via onze site te plaatsen inclusief de nieuwe verzendkosten. Bespaar uzelf dus de moeite én de extra kosten en haal het pakket op tijd op! 
Heeft u binnen 3 dagen nog geen mail ontvangen dat het pakket onderweg is of opgehaald kan worden bij de afhaal locatie? Check dan voor de zekerheid uw spambox of de mail daarin terecht is gekomen of neem even contact met ons op. Wij kunnen dan zien waar het pakket zich bevindt en of het al klaar ligt om opgehaald te worden. 

terug naar boven

 



Retourneren


Bij De Vrolijke Engel heeft u het recht uw bestelling tot maar liefst 100 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van reden te annuleren!
U krijgt indien u de gehele bestelling retourneert, het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na retournering gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien u een bestelling gedeeltelijk retourneert krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd.

Belangrijk:
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking binnen 14 dagen na annulering aan De Vrolijke Engel geretourneerd worden.
Voorbeeld: koopt u een Willow Tree of Jim Shore beeldje, dan wordt deze geleverd in een origineel, bijbehorend Willow Tree/Jim Shore doosje. Deze verpakking is onderdeel van het geheel als artikel. Indien u retourneert dient ook deze verpakking in originele staat geretourneerd te worden. Indien de verpakking ontbreekt of niet in nieuwstaat verkeerd, heeft dit gevolgen voor een eventuele (door)verkoop. In dit geval kunnen we de vermindering van waarde inhouden op het terug te storten bedrag.  

Indien u een bestelling geheel of gedeeltelijk wilt annuleren kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier, via telefoon of via email.  

Stuur nooit artikelen retour zonder overleg met ons!
Voordat u iets retourneert moet u altijd eerst contact met ons opnemen. Wij vergoeden geen verzendkosten indien u zonder overleg iets retour stuurt. 

Het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant.
Het risico van het versturen van uw bestelling van onze webshop naar u toe ligt altijd bij De Vrolijke Engel. Dat betekent dat De Vrolijke Engel er zorg voor moet dragen dat uw bestelling bij u aankomt. Bij geen levering of beschadiging (bijvoorbeeld door een fout van PostNL) zijn wij verantwoordelijk dat uw bestelling alsnog in goede staat bij u bezorgd wordt. Dat is het voordeel voor u van het bestellen bij een webshop die aangesloten is bij een keurmerk.
Echter, het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant. Dat betekent dat wij als webshop niet verantwoordelijk zijn bij beschadiging of verlies van uw retourpakket tijdens het transport terug naar ons. 
Tip: Retourneert u een pakket en wilt u er zeker van zijn dat het vergoed wordt? Kies dan bijvoorbeeld voor verzekerd verzenden. Dit kost (afhankelijk van het retourpakket) ca. €0,60 - €1,50 extra, maar daarmee heeft u extra zekerheid!

Meer informatie kunt u vinden op onze pagina Herroepingsrecht.

terug naar boven

 

 

 


Nieuw: gratis retourneren via PayPal 


U kent het vast wel: u heeft online een product gekocht, maar eenmaal in huis bent u er toch niet helemaal tevreden over. Het liefst zou u het terug willen sturen, maar de hoge retourkosten houden u tegen. Heeft u uw bestelling met PayPal betaald? In dat geval kunt u een beroep doen op de Retourkosten Vergoeding van PayPal.

Per kalenderjaar kunt u maximaal 12 zendingen gratis retourneren. Na goedkeuring van de retourkosten worden deze binnen 5 werkdagen op de PayPal rekening teruggestort.
Om gebruik te kunnen maken van deze service dient u deze éénmalig GRATIS te activeren. Het kost u niks, maar u bespaart er wel geld mee! 

Voor alle uitleg en de algemene voorwaarden klikt u op onderstaande afbeelding of gaat u naar https://www.paypal.nl/retour  

Gratis retour via PayPal

 

Let op: gratis retourneren wordt aangeboden door Paypal, niet door webshop De Vrolijke Engel. Het terug ontvangen van de retourkosten gaat dus geheel via Paypal, niet via ons. 

 

terug naar boven

U koopt momenteel artikelen voor lijstje '' Stop aankopen voor dit lijstje
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »