- VERNIEUWDE OPENING!

  • Geplaatst op
  • Door De Vrolijke Engel
  • 0

We zijn een weekje dicht geweest, omdat we ons hebben voorbereid op een geheel vernieuwde opening. Er is het één en ander veranderd....

De afgelopen jaren is onze webshop, met dank aan onze klanten, enorm hard gegroeid! Ieder jaar wordt onze vaste en nieuwe klantenkring groter en versturen we steeds meer pakketten door heel nederland, Belgie, en zelfs ver daar buiten.
Hier zijn we natuurlijk super trots op, maar door de enorme groei zijn we nu op een punt gekomen dat we het aantal bestellingen in drukkere periodes bijna niet meer aankunnen. En omdat we natuurlijk gewoon door willen blijven groeien, hebben we een belangrijke keuze moeten maken. Wij hebben gekozen voor e-fulfilment!

Wat is e-fulfilment?
Kort gezegd: het uitbesteden van het gehele logistieke proces. 
Lang gezegd: vanaf nu zal alle voorraad niet meer bij ons binnen komen, maar direct verstuurd worden naar het fulfilment bedrijf. Zij zullen alle artikelen die binnenkomen controleren op kwaliteit (zodat alles net zo goed de deur uit gaat als u bij ons gewend bent), alles netjes opslaan en bestellingen die geplaatst worden inpakken en versturen. 


En wie gaat dit dan doen?

Wij hebben lang gezocht naar het (voor ons) meest geschikte fulfilment bedrijf. Dit viel helaas niet mee, want de meeste bedrijven zijn gericht op zakelijk, snel en daarmee (onbedoeld) ook afstandelijk en onpersoonlijk. En dat laatste staat natuurlijk haaks op alles waar wij wél voor staan! Daarom waren we extra blij toen we kennis maakten met Simone Visser van Sipack! Sipack is een echt vrouwen(power) bedrijf, dat gespecialiseerd is in webshops zoals De Vrolijke Engel. Webshops waar de klant en een altijd persoonlijke benadering op nummer 1 staan!
Na onze eerste kennismaking stond voor ons al vast dat zij het zouden worden. Wij hebben er alle vertrouwen in dat onze klanten niets van de overgang zullen merken en dat zij hun bestellingen net zo afgeleverd krijgen als ze van ons gewend zijn. En misschien zelfs nét een beetje meer ;-)

 

Wat verandert er voor de klant?


1)
De cut-off tijd wordt later!
De cut-off tijd is de tijd tot wanneer je kunt bestellen om het pakket die dag nog te laten verzenden. Deze zal een stuk later worden. Tot nu toe was het voor 12.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Nu verschuift de cut-off tijd naar 16.00 uur! Dus voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. En er wordt hard aan gewerkt dat deze optie op niet al te lange termijn nog later wordt. Handig als je last-minute de volgende dag iets nodig hebt! 

2) Geen sluitingen meer
Inderdaad, geen sluitingen meer wegens ziekte, vakantie, onvoorziene omstandigheden, etc. Het mooie van uitbesteden aan een fulfilment bedrijf is dat de webshop 7 dagen per week, 365 dagen per jaar open blijft! Geen melding op de site meer dat de webshop tijdelijk gesloten is! 

3) Same Day Delivery 
Yes! Heb je écht een last-minute aankoop die je dezelfde dag gewoon nog binnen MOET hebben? Geen probleem! Als je op werkdagen voor 11.30 uur bestelt, heb je het 's avonds nog in huis! Voor €4,00 extra heb je nu bij De Vrolijke Engel "vandaag besteld, vanavond in huis". Hoe gaaf is dat? Omdat het technisch allemaal nog goed geregeld moet worden, is deze optie op dit moment (nog) niet zichtbaar in de winkel. Wil je er gebruik van maken? Stuur dan even een mailtje of bel ons even, dan kunnen we dat regelen. 

4) Voor middernacht besteld, de volgende avond in huis!
Bestel je na 16.00 uur en wil je de bestelling tóch de volgende avond al geleverd hebben? Dat kan vanaf nu. Ook deze optie kost €4,00 extra. Wegens technische redenen is deze optie op dit moment ook nog niet zichtbaar in de winkel, maar wil je er gebruik van maken? Neem dan even contact met ons op en dan zorgen wij ervoor! 

5) Meer tijd voor verbeteringen.
Doordat we nu veel minder tijd kwijt zijn aan het logistieke gedeelte (leveringen binnenkrijgen en bestellingen inpakken) hebben we veel meer tijd om ons te richten op andere zaken. Dat betekent dat we meer tijd hebben voor klantcontact, de website verder optimaliseren voor nog meer gebruikersgemak, leuke (win)acties opzetten, social media, en alles wat er nodig is om jullie nog beter van dienst te zijn. We hebben al een paar leuke ideeën, en daar zullen we nu eindelijk tijd voor krijgen! 



Maar ehhh.... waar zit dat addertje dat altijd ergens onder het gras zit deze keer verstopt?

Dit zijn tot nu toe allemaal positieve veranderingen! Maar omdat we altijd eerlijk en open willen zijn, laten we gelijk weten dat er wel 1 klein nadeel(tje) aan zit. 
Of je als webshop nu een groter pand huurt, personeel aanneemt, of zoals wij met een fulfilment partner gaan samenwerken, je ontkomt er helaas niet aan dat er een (grote) extra kostenpost bij komt. 
Het grootste deel van deze kosten nemen wij voor eigen rekening. Maar een klein deel moeten we toch op één of andere manier doorberekenen. We hebben ervoor gekozen om de verzendkosten van pakketpost te verhogen met €1,00. Pakketpost zal van €3,95 naar €4,95 gaan. Enveloppepost tot 50 gram blijft €2,95 en enveloppe post tot 100 gram zal van €2,95 naar €3,95. 
Wij denken dat dit een klein "prijsje" voor een hoop extra mogelijkheden is. Verhoging van verzendkosten zijn natuurlijk nooit leuk, maar we hopen hierbij op uw begrip. 


Let op: belangrijk om even te lezen...

Tot slot is er nog even één belangrijk punt om te vermelden. Er zal vanaf nu een scheiding in het assortiment zijn; om het even simpel te zeggen "enveloppepost-artikelen" en "pakketpost-artikelen". 
Bijna alle voorraad gaat naar Sipack, maar alle kleine artikelen houden wij in eigen beheer. Dit zijn voornamelijk muntjes, sleutelhangers en magneetjes. In principe alle artikelen die per enveloppe verstuurd kunnen worden. Omdat dit kleine artikelen met relatief weinig marge zijn, zijn de fulfilment kosten hier gewoon te hoog voor. Dat zou betekenen dat we deze artikelen óf 2, 3 keer zo duur zouden moeten maken, óf ze uit het assortiment moeten halen. Beide opties vonden we niet acceptabel. Daarom hebben we besloten om deze artikelen zelf te blijven versturen.

Let op: hierdoor kan het voorkomen dat een bestelling uit 2 verschillende zendingen bestaat:

Stel u bestelt een tarotkaarten deck en een geluksmuntje, dan wordt het kaartendeck door Sipack verstuurd en het muntje wordt door ons via enveloppe post verstuurd. Ongeacht wie wat verstuurt, u kunt er net als altijd vanuit gaan dat datgene wát u bestelt, ook op de afgesproken dag verstuurd wordt! 

Mocht u willen weten welk artikel door wie verstuurd wordt, dan is dat heel eenvoudig na te gaan: 


* Alle artikelen waarvan de artikelcode eindigt op -DVE worden door Johan en Paula verstuurd, voornamelijk via enveloppe post. Dit zijn over het algemeen alle kleine artikelen zoals muntjes, sleutelhangers en magneten.  
Een voorbeeld hiervan is het Christoffel muntje. Dit muntje heeft als artikelnummer 203484-DVE. 

*
Alle overige artikelen (dus zonder -DVE op het eind) zullen door Sipack verstuurd worden. Dit is het overgrote deel van het assortiment. Een voorbeeld hiervan is het Rider Waite tarotkaarten deck. Dit heeft als artikelnummer 203021.


U vindt de artikelnummers bij ieder artikel terug, en ook in het winkelmandje staan de artikelnummers duidelijk vermeld. 



Dus zo zit het een beetje.... 

Wij hopen dat wij onze beslissing om de logistiek van (een deel van) de webshop uit te besteden goed hebben kunnen uitleggen. Maar ondanks deze belangrijke beslissing met "achter de schermen" grote veranderingen, is er 1 ding dat niet verandert: De klant blijft bij ons op nummer 1, en uw bestelling zal met net zoveel zorg en aandacht behandeld worden als de afgelopen 7 jaar!
Als wij, Johan en Paula, daar niet voor 100% van overtuigd waren, hadden we deze beslissing nooit genomen. We hebben 7 jaar keihard aan onze webshop gewerkt, en we zijn er té trots op om het risico te lopen dat de kwaliteit en de waarden van De Vrolijke Engel op het spel gezet worden. Dus u kunt er vanuit gaan dat "De Vrolijke Engel" ook echt "De Vrolijke Engel" blijft. 


Omdat de orders die vanuit Sipack verstuurd worden niet door ons gezien of gecontroleerd (kunnen) worden, stellen wij het op prijs als u het ons laat weten wanneer iets niet helemaal naar wens is. Alleen op die manier kunnen we erachter komen en er iets aan (laten) doen! Dus aarzel niet om contact met ons op te nemen, dit vinden wij juist prettig, ook als het een minder positief bericht is. Mooie berichten zijn fijn, maar minder mooie berichten zijn leerzaam! 

Aan de andere kant, mocht u juist wél ergens tevreden over zijn, dan vinden we dat natuurlijk ook leuk om te horen! Wij krijgen regelmatig leuke berichtjes, mailtjes, reviews en zelfs telefoontjes van klanten die willen laten weten dat ze tevreden zijn over een bestelling, dat ze blij zijn met een bepaald artikel, etc. Dit vinden wij natuurlijk superleuk! Want van kritiek kun je "leren", maar ook van complimentjes. Misschien is er iets aan uw bestelling wat u net even extra fijn of bijzonder vindt. Dit weten we natuurlijk pas als we dat van u terug horen. Op die manier kunnen er we rekening mee houden dat iets "de moeite waard" is. 
En heeft u een complimentje voor de dames van Sipack (die vanaf nu alle pakketpost bestellingen in gaan pakken) dan horen we dat natuurlijk graag! Leuke berichtjes, bedankjes of complimentjes sturen we door aan het Sipack team. Want eerlijk is eerlijk, vanaf nu werken ook zij heel hard voor ons! Dus is een cadeautje mooi ingepakt, of hebben ze ergens net een beetje extra moeite voor gedaan, laat het ons weten zodat wij het aan ze door kunnen geven. Iedereen vindt het leuk om een leuk berichtje te ontvangen :-)

Heeft u naar aanleiding van dit bericht vragen? Stel ze gerust! 

 

 

Reacties

  1. Irene Schaddelee Irene Schaddelee

    Wat fantastisch dat jullie deze stap hebben kunnen nemen. En vooral de zorgvuldigheid voor het behoud van kwaliteit komt uit jullie stap naar voren!

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »